سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جمع آوری 294 کیلوگرم مواد غذایی فاسد

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: 294 کیلوگرم مواد غذایی فاسد و تاریخ مصرف گذشته از فروشگاه ها و مراکز عرضه مواد غذایی مسیر تردد زائران جمع آوری شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام؛ دکتر راضی ناصری فر بیان کرد: این میزان مواد غذایی غیرقابل مصرف به منظور حفظ سلامتی مردم و جلوگیری از فروش و عرضه مواد غذایی تاریخ مصرف گذشته از هفتم تا یازدهم آبان جمع آوری شده است.

وی اظهارکرد: به منظور حفظ سلامت مواد غذایی مورد مصرف زائران، در این مدت 873 مورد بازدید از اماکن و مراکز تهیه، توزیع و فروش مواد غذایی و 82 مورد نمونه برداری از آب آشامیدنی و مواد غذایی توسط کارشناسان بهداشت محیط در مناطق مختلف استان خصوصا شهرستان مهران انجام شده است.

ناصری فر افزود: به منظور اطمینان از در دسترس بودن آب شرب سالم و بهداشتی برای زائران، 355 مورد کلر سنجی آب نیز در مناطق مختلف استان انجام شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام عنوان کرد: در این مدت همچنین در مراکز بهداشتی و درمانی پنج هزار و 750 نفر از زائران مورد ویزیت قرار گرفته و از 180 نفر مشکوک به بیماری نمونه برداری شده است.

ناصری فر اضافه کرد: به 124 نفر از زائران نیز مشاوره های مادر و کودک ارائه شده و کارشناسان سلامت روان و تغذیه نیز آماده ارائه مشاوره به زائران در گیت های ورودی به استان هستد.

وی با بیان اینکه آموزش ها و توصیه های بهداشتی چهره به چهره به 130 هزار و 520 زائر ارائه شده است، ادامه داد: هدف از ارائه این آموزش ها، انتقال پیام های بهداشتی به زائران با هدف پیشگیری از شیوع و بروز بیماری هاست.

وی تاکیدکرد: همچنین در این مدت 10 هزار و 323 بروشور آموزشی، سی دی و نرم افزار در اتوبوس های حامل زائران به منظور ارتقا وضعیت بهداشت و رعایت آن و همچنین بالا بردن سطح آگاهی در بین زائران توسط کارشناسان بهداشت توزیع شده است.

انتهای پیام/ د

جمع آوری مواد غذایی فاسد

 





تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.