سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر:

سند تحول مهارت بر اساس توانمندی‌ها و ظرفیت‌های استان بوشهر تدوین شد

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر با اشاره به اینکه مهارت‌افزایی در راستای برنامه‌های اشتغال و اقتصاد مقاومتی اجرا می‌شود گفت: در این زمینه سند تحول مهارت بر اساس توانمندی‌ها و ظرفیت‌های استان بوشهر تدوین شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،عبدالرسول کازرونی صبح امروز در نشست هماهنگی برای اجرای طرح بازدید همگانی از مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر اظهار داشت: بازدید از مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای با هدف ترویج فرهنگ مهارت‌آموزی و شناساندن آموزش‌های مهارتی به آحاد مردم از ۲۰ تا ۲۵ آبان‌ماه برگزار می‌شود.

وی، هدف از اجرای طرح بازدید همگانی از مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای را آشنایی با ظرفیت‌های مهارت‌آموزی و نقش آن در ایجاد اشتغال دانست و افزود: توسعه اشتغال پایدار و ارتقاء ارتباط با مخاطبان سازمان اعم از دانش آموزان، کارجویان، دانشجویان، فارغ التحصیلان دانشگاهی و دیگر اقشار از اهداف اجرای طرح بازدید همگانی از مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر با اشاره به اینکه مهارت‌افزایی در راستای برنامه‌های اشتغال و اقتصاد مقاومتی اجرا می‌شود گفت: در این زمینه سند تحول مهارت بر اساس توانمندی‌ها و ظرفیت‌های استان بوشهر تدوین شده است.

کازرونی با تاکید بر حل مشکل بیکاری با استفاده از مهارت‌آموزی بیان کرد:امیدواریم اجرای طرح بازدید همگانی از مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای اثرگذاری مطلوبی را در روند توسعه و ترویج فرهنگ مهارت آموزی و ارتقاء جایگاه آموزش‌های مهارتی در رفع بیکاری و ایجاد اشتغال پایدار داشته باشد.

وی افزود: اطلاع‌رسانی، هدایت و فراگیر کردن هرچه بیشتر آموزش‌های مهارتی در جامعه و همچنین ترویج و نهادینه کردن فرهنگ مهارت‌آموزی در کشور از ابزار‌های کلیدی و زیرساختی تحقق سیاست‌ها و برنامه‌های اشتغال و اقتصاد مقاومتی به شمار می‌رود که با اجرایی این طرح توسعه مهارت آموزی در بین اقشار مختلف محقق می‌شود.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای بوشهر گفت: همچنین در راستای اجرای سند برنامه‌های تحول مهارت و با توجه به توانمندی‌ها و ظرفیت‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری در مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای و ضرورت معرفی آن‌ها به آحاد جامعه، بازدید همگانی از مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر دارای ۱۵ مرکز ثابت دولتی است تصریح کرد: این مراکز مجهز به تجهیزات و امکانات و کارگاه‌های فراوان ثابت و سیار است که آموزش‌های مهارتی را از طریق مربیان مجرب و همگام با استاندارد‌های روز دنیا بصورت رایگان به مخاطبان خود ارائه می‌دهند.

کازرونی با بیان اینکه از تاریخ ۲۰ تا ۲۵ آبان ماه کارگاه‌های فنی و حرفه‌ای استان بوشهر آماده بازدید علاقمندان به کارگاه‌های مهارت آموزی است عنوان کرد: معرفی سایت مشاوره شغلی به جامعه هدف، تبلیغات مشاوره رایگان و برگزاری مسابقات با محوریت آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در سطح کارآموزان و بازدیدکنندگان مراکز از جمله برنامه‌های درنظر گرفته‌شده در بازدید همگانی است.

انتهای پیام/ز

سند تحول مهارت بر اساس توانمندی‌ها و ظرفیت‌های استان بوشهر تدوین شد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.