سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آخوندی خبر داد:

ایران، ارزان ترین سوخت را در جهان دارد

وزیر راه و شهرسازی گفت: ایران، باداشتن ارزان ترین قیمت سوخت شاهد کاهش حجم ترانزیت در جهان شده است.

به گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی در همایش بین المللی حمل ونقل و لجستیک ایران با بیان اینکه مزیت نسبی در امر حمل ونقل به هیچ وجه کفایت نمی کند گفت: باید در پی مزیت های رقابتی باشیم به گونه ای که بتوانیم در سایه کریدورها رقابت کنیم.

وی با بیان اینکه سیاستی که در وزارت راه و شهرسازی پیگیری می شود مربوط به افزایش قدرت مزیت های رقابتی در کنار مزیت های نسبی است تصریح کرد:  افراد برای بدست آوردن موقعیت های خود در سطح جهان باید بتوانند از مزیت های رقابتی استفاده کنند.

وزیر راه و شهرسازی در ادامه به استفاده از زیرساخت های نرم افزاری بر زیرساخت های فیزیکی اشاره کرد و گفت: پایداری به قوانین، آموزش و توانایی کارکرد در سطح جهان و استفاده از نرم افزارهای نوین از جمله مزایای استفاده از زیرساخت های نرم افزاری است.

آخوندی یادآور شد: تغییر انگاره ذهنی در  ایران هنوز در مراحل آغازین قرار دارد و حوزه ترانزیت باید به سمت استفاده از زیربناهای دانش نوین حرکت کند.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه ایجاد زیربنا به تنهایی کفایت نمی کند گفت: باید قوانین مزاحم را از میان برد و در شرایط بازار ،کشور با استفاده از مزیت های رقابتی و کنترل نیروهای اصلاح گر بتواند از نرم افزارها و فناوری های نوین استفاده کند.

آخوندی با بیان اینکه اگر در روزگار مدرن بخش حمل ونقلی هوشمند نباشد اساسا امکان رقابت با هیچ فردی ایجاد نمی شود افزود: هوشمند سازی حمل ونقل درتمامی حوزه ها از جمله بنادر، ریل، جاده و هوا اصلی ترین اولویت های برنامه ها به شمار می رود.

وی توضیح داد: میزان سرمایه گذاری برای هوشمندسازی حمل ونقل حدود یک هزار میلیارد تومان بوده که این میزان تنها برای حوزه راهداری صورت گرفته است.

آخوندی با بیان اینکه هم اکنون،  تمام سیستم سازمان بنادر از زمان حرکت تا تخلیه و بارداری به طور  کامل هوشمندسازی شده اند تصریح کرد: در حوزه حمل ونقل باید  امکان ردیابی بار، مسافر و کانتینر وجود داشته باشد.

وزیر راه وشهرسازی در ادامه به دسترسی آزاد اطلاعات اشاره کرد وگفت: در لجستیک جدید، تمامی اطلاعات آن به صورت لحظه ای باید در اختیار افراد قرار گیرد، به طوریکه طی یک ماه گذشته به تمامی معاونان خود دستور داده شده که تمامی آنها را در اختیار تک تک شهروندان و فعالان اقتصادی قرار گیرد.

وی تاکید کرد: آینده حمل ونقل و لجستیک جهان به کسب و کار نوین بستگی دارد و در صورتیکه این اقدامات صورت گیرد زمینه رشد ترانزیت و موقعیت ترانزیتی نیز افزایش می یابد.

آخوندی با بیان اینکه در دنیای جدید باید ترانزیت و کسب و کار توسط بخش خصوصی صورت گیرد گفت: باید بتوانیم اقتصاد مقیاس را در حمل ونقل شکل دهیم و این اقتصاد توسط بخش های دولتی انجام نمی شود.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در بحث زنجیره تأمین یا لجستیک باید بدانیم که فعالان اقتصادی با چه مشکلاتی روبرو هستند، افزود: باید با کمک بخش خصوصی این مشکلات را یکی پس از دیگری حل کنیم تا بتوانیم شاخص LPA را رشد دهیم.

آخوندی اظهار کرد: اصلی ترین کار در وزارت راه و شهرسازی آن است که بتوانیم بحث رقابت را در بین بخش های خصوصی افزایش دهیم و بتوانیم در حوزه بازار رقابتی از بخش خصوصی حمایت کنیم.

وی با بیان اینکه در قانون برنامه پنجم و ششم توسعه زمانی بحث آزادسازی قیمت ها مطرح شد گفت: متاسفانه بسیاری از مقامات دولتی انتظار داشتند که بخش دولتی وارد این حوزه شود.

وزیر راه و شهرسازی افزود: وارد شدن دولت در حوزه قیمت گذاری با اصل بخش خصوصی مغایرت دارد.

آخوندی با بیان اینکه درحوزه قیمت گذاری عده ای موافق و عده ای مخالف هستند اظهار کرد: متاسفانه ایران ارزان ترین قیمت سوخت را در جهان دارند و این امر می تواند مشکلات بسیاری را در جهت توسعه ترانزیت ایجاد کند.

وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: متاسفانه شاهد هستیم در جلسات بخش خصوصی از بخش های دولتی انتظار درآمد دارند که این درخواست بسیار اشتباه است باید بخش خصوصی تقاضای افزایش رقابت و رقابت  پذیری را داشته باشند.

آخوندی تاکید کرد: رقابت ناقص در بلند مدت به نفع بخش خصوصی نیست و باید یک فضای رقابتی دراین حوزه ایجاد کرد.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: هم اکنون 11 هزار هکتار در بندر امامT 11هزار هکتار در بندر عباس، 200 هزار هکتار تکمیل شده و 240 هزار هکتار دوم بندر عباس درحال بهره برداری است، این درحالی است که همین میزانفعالیت حمل و نقلی باید در بنادر شمال نیز صورت گیرد.

 آخوندی به فرودگاه امام خمینی اشاره کرد وگفت: 14 هزار هکتار در کنار تهران می تواند تبدیل به کسب وکار سبز شود و این امکان با استفاده از نرم افزارهای نوین امکان پذیر است.

وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: موقعیت جغرافیای ایران اگر با قدرت رقابتی تلفیق شود زمینه ساز توسعه خواهد شد.

آخوندی  با بیان اینکه به طور کامل از توسعه حمل ونقل حمایت خواهم کرد، گفت: در بخش آی‌تی، حوزه حمل ونقلی کاملا هوشمند شده و با ورود و  تفاهم دولت و بخش خصوصی می توانیم بازار رقابتی را در این حوزه ایجاد کنیم.

وی در پایان گفت: باید برای هر بنگاهی یک موقعیت رقابتی ایجاد کنیم تا بتوانیم میزان سرمایه گذاری رادر این بخش افزایش دهیم.

انتهای پیام/

بخش خصوصی از دولتی ها انتظار افزایش رقابت پذیری را داشته باشند

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۰:۰۹ ۱۶ آبان ۱۳۹۶
نوسانات قیمت کالا بیشتر از میزان حقوق های دریافتی است و درآمدها پاسخگوی این هزینه ها نیست
ناشناس
۲۲:۰۴ ۱۵ آبان ۱۳۹۶
فقط نشستند حرف میزنند .
ناشناس
۱۸:۳۹ ۱۵ آبان ۱۳۹۶
چرا امکانات پزشکی.اموزشی .کیفیت ماشینها .حقوق و دستمزد ما و...با کشورهای دیگه مقایسه نمیشه.فقط بنزین.
ناشناس
۱۷:۳۹ ۱۵ آبان ۱۳۹۶
حقوق های ما هم ارزان است
ناشناس
۱۳:۲۲ ۱۵ آبان ۱۳۹۶
در این کشور مشکل، مشکل قیمت نیست بلکه مشکل مدیر و مدیریت است
ناشناس
۱۳:۱۹ ۱۵ آبان ۱۳۹۶
لطف کنید خودروهای بی کیفیت ما و مصرف بنزینشون رو با خودروهای باکیفیت و مصرف کم بنزینشون رو هم مقایسه کنید
ناشناس
۱۳:۱۶ ۱۵ آبان ۱۳۹۶
شما که فقظ دم از قیمت بنزین ایران میزنید و فقط قیمت بنزین رو مقایسه می کنید، لطف کنید درآمد های آنها و همینطور ارزش پول اونها و همینطور دستمزد اونها رو هم مقایسه کنید.
پیمان
۱۱:۱۷ ۱۵ آبان ۱۳۹۶
و البته بی ارزش ترین پول جهان
ناشناس
۰۹:۱۵ ۱۵ آبان ۱۳۹۶
آقای وزیر ما کمترین حقوق . درآمد رو در طبقه متوسط منطقه داریم ما جزو ثروتمند ترین کشورها از لحاظ منابع ملی هستیم بی کفایتی بعضی از شماها مارا به این روز رسوند استاندارد سخت مصرفی اتومبیلها در اروپا در هر صد کیلومتر 3-5لیتر می باشدنه سمند خودرو ملی با 10تا12 لیتر مصرف سوخت
ناشناس
۰۸:۴۷ ۱۵ آبان ۱۳۹۶
این همه مسکن مهر که در بی مهری قرار گرفته اند در کشور ، از مشکلات وزیر راه و شهرسازی هستند .
ناشناس
۰۸:۴۷ ۱۵ آبان ۱۳۹۶
این همه مسکن مهر که در بی مهری قرار گرفته اند در کشور ، از مشکلات وزیر راه و شهرسازی هستند .
ناشناس
۰۰:۲۲ ۱۵ آبان ۱۳۹۶
اینجوری که شما هی میگید سوخت ارزانه . نگران نباشید روزی گرانترین سوخت را هم خواهیم داشت
ناشناس
۲۳:۴۷ ۱۴ آبان ۱۳۹۶
آقای وزیر راست میگه قیمت نسبت به درآمدهای رسمی و غیر رسمی این حضرات که فوق نجومی درآمد دارند صد البته که کم است
ناشناس
۲۳:۴۲ ۱۴ آبان ۱۳۹۶
و گرانترین و بی کیفیت ترین خودروها را در جهان دارد...
ناشناس
۲۳:۴۰ ۱۴ آبان ۱۳۹۶
مردم دنیا وزیر دارن ما هم وزیر داریم ه ه ه
ناشناس
۲۳:۲۶ ۱۴ آبان ۱۳۹۶
وقتی میخوای سوختو گرون کنی آقای وزیر. خودتو با بازارهای جهان مقایسه میکنی ولی چرا تو ساخت خودرو و استانداردها خودتو با بازارهای دنیا مقایسه نمیکنی
ناشناس
۲۳:۲۶ ۱۴ آبان ۱۳۹۶
وقتی میخوای سوختو گرون کنی آقای وزیر. خودتو با بازارهای جهان مقایسه میکنی ولی چرا تو ساخت خودرو و استانداردها خودتو با بازارهای دنیا مقایسه نمیکنی
ایرانی
۲۳:۱۹ ۱۴ آبان ۱۳۹۶
آقای وزیر راست میگه باید بنزین رو گران کنند تا کسری
دولت جبران بشه .
ایرانی
۲۳:۱۹ ۱۴ آبان ۱۳۹۶
آقای وزیر راست میگه باید بنزین رو گران کنند تا کسری دولت جبران بشه . بقیه ملت هم اشتباه شده بد متوجه شدن
ناشناس
۲۳:۱۶ ۱۴ آبان ۱۳۹۶
دولت قیمت کالا های خود را کم می داند
یک معلم
۲۳:۱۵ ۱۴ آبان ۱۳۹۶
تو که غمی نداری وزیر جان ... مردم بیچاره
ناشناس
۲۳:۱۳ ۱۴ آبان ۱۳۹۶
اقا گرانش کنید بره دیگه
ناشناس
۲۳:۱۳ ۱۴ آبان ۱۳۹۶
اقا گرانش کنید بره دیگه
ناشناس
۲۳:۱۲ ۱۴ آبان ۱۳۹۶
حقوقامونم کمترین تودنیاییم وماشینامون بالاترین مصرف وداره
ناشناس
۲۳:۰۵ ۱۴ آبان ۱۳۹۶
آقای وزیر باید از انرژی برق استفاده کنید
طاهری
۲۲:۵۴ ۱۴ آبان ۱۳۹۶
جناب وزیر لطفأ بفرمایید قیمت سوخت نسبت به چه چیزی ارزان است . نسبت به درأمد مردم یا نسبت به قیمت جهانی . البته شما نمی‌دونید وگرنه اینجوری مطرح نمی‌شد.
طاهری
۲۲:۵۴ ۱۴ آبان ۱۳۹۶
جناب وزیر لطفأ بفرمایید قیمت سوخت نسبت به چه چیزی ارزان است . نسبت به درأمد مردم یا نسبت به قیمت جهانی . البته شما نمی‌دونید وگرنه اینجوری مطرح نمی‌شد.
ناشناس
۲۲:۵۰ ۱۴ آبان ۱۳۹۶
همیشه در کشور ما طرح گرون کردن به بهانه خدمات بهتر انجام میشه ولی آخرش فقط گرونیه باقی میمونه لطفا کار خودتونو بکنید توجیه نمیخواد
Farhad
۲۲:۳۷ ۱۴ آبان ۱۳۹۶
آخه ما مگه چقدر حقوق مى گيريم که مى گيد ارزانترين سوخت با توجه به حقوق دريافتى و قيمت سوخت درايران بالاترين رقم دردنياست
ناشناس
۲۲:۲۷ ۱۴ آبان ۱۳۹۶
استارت افزيش قيمت بزن. وزير. چرا معطلي
ناشناس
۲۱:۵۴ ۱۴ آبان ۱۳۹۶
اینم بگین که بی کیفیت ترین جاده ها رو داریم!.
معلومه شما چ میکنی جناب آخوندی؟؟ با اینهمه پول عوارضی که میگیرین؟؟؟
ناشناس
۲۱:۵۴ ۱۴ آبان ۱۳۹۶
دربرابر حقوق نجومی شما بله حق باشماست ارزانترین سوخت داریم نه حقوق یه کارگر
ناشناس
۲۱:۳۲ ۱۴ آبان ۱۳۹۶
این آخوندی بعد اینهمه اتفاقات که تو مدیریتش افتاد چرا باز باید انتخاب بشه؟؟؟چرا واقعا؟؟؟
ناشناس
۲۱:۱۴ ۱۴ آبان ۱۳۹۶
آلودگی تهران ارزان بودن بنزین است نه ساخت وساز وفروش تراکم ،ازشهر دبی امارات که بلند مرتبه سازی نکردیم بنزین مفت به جونا میدید تا توشهر دورهای الکی بزنند
ناشناس
۲۱:۱۱ ۱۴ آبان ۱۳۹۶
همه اش به دنبال گرانی هستید عجیب است یک دفعه هم خبر ارزان شدن را ازمسولین منتشر کنید
سالار
۲۰:۴۱ ۱۴ آبان ۱۳۹۶
باتوجه به منابع ودرآمدهای کلی ضعیف ترین حقوق را به کارگران وکارمندانش میدهد وبنا به گزارشهای موثق 90درصد خانوادههای ایرانی زیرخط فقرند
ناشناس
۲۰:۳۰ ۱۴ آبان ۱۳۹۶
مردم ایران هم کمترین درآمد را در جهان دارند پس نتیجه میگیریم سوخت بازم خیلی گرونه
علل
۲۰:۲۶ ۱۴ آبان ۱۳۹۶
راستی؟
ناشناس
۱۸:۲۹ ۱۴ آبان ۱۳۹۶
بله جناب وزیر ما ارزانترین سوخت رو داریم بهترین جاده ها رو داریم کمترین تلفات جاده ای رو داریم استاندارد جاده هامون با استانداردهای جهانی اصلا تفاوتی نداره تو کشور ما دانش اموزان با اتوبوس تصادف نمیکنند و فوت نمیکنند و در کل ما خیلی خوبیم
جعفر
۱۸:۲۶ ۱۴ آبان ۱۳۹۶
اقای وزیر فقط چیزایی که بنفع خودشونه با دنیا مقایسه میکنن . یکم تفکر درباره ملت هم بکنین بد نیست ثواب داره ..حقوق یک چهارم دنیا
جعفر
۱۸:۲۶ ۱۴ آبان ۱۳۹۶
اقای وزیر فقط چیزایی که بنفع خودشونه با دنیا مقایسه میکنن . یکم تفکر درباره ملت هم بکنین بد نیست ثواب داره ..حقوق یک چهارم دنیا
ناشناس
۱۸:۲۲ ۱۴ آبان ۱۳۹۶
حقوق کارگر ساده در کشور های خارجی در روز 100 دلار هست یعنی 400 هزار تومان ما ! در حالی که حقوق کارگر ایرانی 35 هزارتومان
ناشناس
۲۰:۴۱ ۱۴ آبان ۱۳۹۶
واقعا
ناشناس
۱۷:۵۸ ۱۴ آبان ۱۳۹۶
لیتری 1000؟ ارزان است ؟
ناشناس
۱۷:۲۸ ۱۴ آبان ۱۳۹۶
در سطح جهانی ارزان است ولی برای ما گران است
ناشناس
۱۷:۲۶ ۱۴ آبان ۱۳۹۶
این قیمت خیلی بالاست چون در امد پایینی داریم
ناشناس
۱۶:۴۶ ۱۴ آبان ۱۳۹۶
مهمترین کاری که باید انجام بشه ارائه تسهیلات ارزان است
ناشناس
۱۶:۳۷ ۱۴ آبان ۱۳۹۶
اصول مهم برای استاندار سازی جهانی ارتقای کیفیت و ارزان بودن و دردسترس بودن امکانات است
ناشناس
۱۶:۲۵ ۱۴ آبان ۱۳۹۶
خوب قیمت سوختی مثل بنزین بر اساس مصرف خودروها شدت تورم رونق و رکود بازار و قدرت خرید مردم محاسبه میشود . قیمت بنزین اگه زیاد بشه تورم بیشتر رکود افزایش میابد. چاره کار این اقتصاد سوبسیت یا همون یارانه است باید به اجناس پرداخت بشه مردم با قیمت پایین تر جنس و بخرن
ناشناس
۱۵:۴۶ ۱۴ آبان ۱۳۹۶
عالیه امیدوارم این طرح اجرا بشه
ناشناس
۱۵:۴۲ ۱۴ آبان ۱۳۹۶
اگر خودرو کم مصرف تولید بشه مصرف سوخت هم پایین میاد
ناشناس
۱۵:۴۲ ۱۴ آبان ۱۳۹۶
اگر خودرو کم مصرف تولید بشه مصرف سوخت هم پایین میاد
ناشناس
۱۵:۲۸ ۱۴ آبان ۱۳۹۶
البته سوخت ارزان و نیروی انسانی ارزان فرصت مناسبی برای رشد اقتصادی است ما باید با استفاده از امکاناتی که دراختیار داریم و بررسی نقاط مثبت و منفی بستر را برای رونق اقتصادی و خودکفایی مهیا سازیم
ناشناس
۱۵:۲۳ ۱۴ آبان ۱۳۹۶
این طرح در صورتی که اجرایی بشه خیلی خوبه چون ما فرصت های مناسبی برای ارتقای حمل و نقل کالا و ترانزیت کالا داریم و می توانیم از این فرصت در حمل و نقل کشورهای منطقه نیز مشارکت داشته باشیم این راهی برای رونق اقتصادی است
ناشناس
۱۵:۲۱ ۱۴ آبان ۱۳۹۶
باید با توجه به معیارهای تجارت جهانی و استاندارد سازی امکانات داخلی فرصتهای لازم را برای فعالان اقتصادی مهیا سازیم
ناشناس
۱۵:۰۷ ۱۴ آبان ۱۳۹۶
حقوق های ما خیلی پایین است
ناشناس
۱۴:۴۷ ۱۴ آبان ۱۳۹۶
ارزانترین نیروی کار رو هم ما داریم
ناشناس
۱۴:۴۰ ۱۴ آبان ۱۳۹۶
فقط سوخت ارزان است
ناشناس
۱۴:۳۳ ۱۴ آبان ۱۳۹۶
سوخت ارزانه اما خودرو دوبرابر الی سه برابر قیمت به مردم فروخته می شه
ناشناس
۱۴:۳۱ ۱۴ آبان ۱۳۹۶
هوشمند سازی حمل و نقل ایده خوبیه خدا کنه هر چه زودتر اجرا بشه
ناشناس
۱۴:۲۹ ۱۴ آبان ۱۳۹۶
امیدوارم مشکل مسکن هم رفع بشه
ناشناس
۱۴:۲۶ ۱۴ آبان ۱۳۹۶
کشورهایی که قیمت سوختشون زیاده دستمزدشون هم زیاده
ناشناس
۱۴:۲۶ ۱۴ آبان ۱۳۹۶
کشورهایی که قیمت سوختشون زیاده دستمزدشون هم زیاده
ناشناس
۱۴:۲۰ ۱۴ آبان ۱۳۹۶
درود بر وزیر عزیز
ناشناس
۱۴:۱۶ ۱۴ آبان ۱۳۹۶
ما فرصت های زیادی برای جذب سرمایه گذاران خارجی داریم می توانیم با استفاده از آن برای ارتقای تولیدات داخل بهره مند شویم
ناشناس
۱۴:۰۱ ۱۴ آبان ۱۳۹۶
بهتره با استفاده ار دانش نوین تولیدات داخلی را نیزهوشمندسازی کنیم و با ارتقای صادرات بستر را برای رونق اقتصادی مهیا کنیم
ناشناس
۱۳:۴۸ ۱۴ آبان ۱۳۹۶
این را هم بگویید که ما کمترین حقوق را در جهان داریم
ناشناس
۱۳:۴۳ ۱۴ آبان ۱۳۹۶
لطفا یک گزارش در خصوص خودروهای داخلی و استاندارد سازی ان تهیه کنید تشکر
ناشناس
۱۳:۳۸ ۱۴ آبان ۱۳۹۶
خیلی خوب میشه که سیستم حمل و نقل کالا هوشمند سازی شه
ناشناس
۱۳:۳۷ ۱۴ آبان ۱۳۹۶
قیمت بنزین ماشینهای منطقه آزاد را با نرخ آزاد محاسبه کنید
ناشناس
۱۳:۳۳ ۱۴ آبان ۱۳۹۶
یکی از مهمترین عوامل موثر در ارتقای صادرات بروزرسانی سیستم حمل و نقل و بحث ترانزیت است که اگر این حوزه تقویت بشود به استاندارد های جهانی نزدیک میشویم