سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

چرا ستاره‌ای در عکس‌های فرود روی ماه وجود ندارد؟

دلیل تاریک بودن آسمان ماه تاریکی شب نیست، بلکه نبود اتمسفری چون جو زمین است تا نور را پخش کند. اشتباه نکنید.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛  چرا ستاره‌ای در عکس‌های فرود روی ماه وجود ندارد؟ در سال ۱۹۶۹ بشر برای نخستین بار پا به ماه گذاشت. برخی بر این باورند که همه این داستان ساختگی است و در استودیویی در هالیوود فیلمبرداری شده است. از دلایل این افراد، نبود ستاره در فیلم و عکس های این فرود تاریخی است. چرا تولید کنندگان هالیوودی اینقدر ناشی بوده اند؟ یک دلیل بیشتر ندارد. وسایل فیلمبرداری مناسب این کار نبوده است.

اگر بخواهید جلوی نور مستقیم خورشید از دوستتان عکس بگیرید، به دو طریق عمل می کنید. یا روزنه را محدود و باریک می کنید تا نور کمتری به لنز دوربین شما برخورد کند. دلیل تنگ شدن چشمان شما به هنگام مواجهه با نور شدید نیز همین است.

روش دوم این است که آنقدر سرعت خود را بالا می برید که سنسور دوربین برای مدت بسیار کمی نور را به خود راه دهد.

اگر قرار باشد در تاریکی شب، همان عکس را در همان نقطه از دوستتان بگیرید، سرعت شاتر را پایین و روزنه را گشادتر می کنید تا نوری مناسب با عکسی دلخواه وارد دوربین شود.

اگر بخواهید به همراه دوستتان تصویر ستاره ها را نیز در عکس داشته باشد، وی باید به گونه ای ثابت بایستد که جلوی ستاره ها را نگیرد و نور کافی از آنها به ستاره ها برسد.


اما اگر روزنه را محدود و سرعت خود را بالا ببرید، عکسی کاملا روشن از دوستتان دریافت خواهید کرد اما بدون حضور ستارگان، چون فرصت رسیدن نور از ستارگان به لنز موجود نبوده است.

دلیل تاریک بودن آسمان ماه تاریکی شب نیست، بلکه نبود اتمسفری چون جو زمین است تا نور را پخش کند. اشتباه نکنید. دقیقا به اندازه ی زمین نور خورشید به ماه می رسد؛ اما صحنه ی ماه آنقدر مهم بوده که فضاپیمای مشهور، تنها به گرفتن عکس و فیلم از خود ماه می پردازد. در نتیجه هیچ ستاره ای در پیش زمینه ی این عکس ها موجود نیست. دسیسه ای در کار نیست، مشکل تنها از لنز دوربین هاست.

منبع:تابناک باتو

انتهای پیام/

دانستنی هایی درباره فضا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
مسعود
۱۵:۵۴ ۱۵ آبان ۱۳۹۶
واقعا این دلیل تمیتونه درست باشه چون نور ستارگان از قبل از تصویر به سمت دوربین حرکت کرده و وقتی به لنز میرسه نور چند لحضه قبل یا به قولی حتی سالها قبله که به لنز میرسه پس این نمیتونه درست باشه و نبود ستاره باید دلیل دیگه ای داشته باشه.
ناشناس
۱۴:۴۵ ۱۵ آبان ۱۳۹۶
باشه