سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

285 هزار زائر اربعین از گذرگاه مرزی چذابه به کربلا مشرف شدند

معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان از تشرف 285 هزار زائر از طریق گذرگاه مرزی چذابه از ابتدای حرکت کاروان های زائران اربعین حسینی تاکنون خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، علی حسین حسین زاده، معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان در جریان بازدید از موکب ها و گذرگاه چذابه با اشاره به تشرف 285 هزار زائر از طریق این گذرگاه از ابتدای حرکت کاروان های زائران اربعین حسینی بیان داشت: در این مدت 35 هزار زائر از طریق گذرگاه مرزی چذابه وارد وطن شده اند و به شهرهای خود بازگشتند.

وی اظهار کرد: تردد زائران اربعین حسینی در 2 گذرگاه مرزی شلمچه و چذابه به صورت روان ادامه دارد و مشکل خاصی در این زمینه وجود ندارد.

حسین زاده با اشاره به زمان بازگشت زائران افزود: هم اکنون بخشی از آن ها در حال برگشت هستند، اما برگشت اصلی و گسترده تر از 2 روز آینده آغاز می شود.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان اذعان داشت: همچنین گیت های فرعی در مرز تعبیه شده است که اگر هنگام خروج ازدحام جمعیت بیش تر شد از این گیت ها برای خروج زائران استفاده شود.

این مقام مسئول اظهار کرد: اداره ثبت احوال نیز در گیت های بازگشت مستقر شده اند تا اگر مشکلی در برگشت وجود داشته باشد بتوانیم از اداره ثبت به شکل آنلاین در تعیین هویت افرادی که باز می گردنند استفاده شود.

علی حسین حسین زاده در ادامه گفت: با توجه به خروجی هایی که از کشور داشته ایم به همان اندازه نیز امکانات برای بازگشت زائران فراهم شده است و هیچ نگرانی برای بازگشت آن ها وجود ندارد.

وی با مقایسه تعداد زائران در حال خروج از مرز چذابه با زائران سال گذشته بیان کرد: سال گذشته به خاطر مشکلاتی که در مرز مهران ایجاد شده بود بخش عظمی از زائران به چذابه مراجعه کردند اما امسال با توجه به برپایی گذرگاه مهران جمعیت اضافه به چذابه وارد نشد.

حسین زاده اظهار داشت: ستاد اربعین خوزستان در راستای فراهم نمودن خدمات بیش تر از 2 ماه پیش به شکل عملی کار خود را آغاز کرد.

این مقام مسئول با بیان این که در زمینه ایجاد زیرساخت هایی چون جاده، آبرسانی، تکمیل پایانه و افزایش امکانات رفاهی به منظور کمک به رفت و آمد زائران اربعین حسینی برنامه ریزی هایی صورت گرفته است اذعان کرد: تاکنون 85 درصد از زیرساخت ها در چذابه فراهم شده است.

وی با تقدیر از تلاش های مسئولان استانی بیان داشت: امیدواریم مسئولان کشوری با توجه به شکل گیری حرکت عظیم حسینی در منطقه بتوانند اعتبارات و کمک های بیش تری برای تسهیل در امور و روند تردد زئران فراهم آورند تا از این ظرفیت ها بیش تر استفاده کنند.

انتهای پیام/گ

تشرف  285 هزار زائر اربعین از گذرگاه مرزی چذابه به کربلا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.