سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اعزام نیروی هلال احمر به خاک عراق

رئیس جمعیت هلال احمر کشور گفت: یک هزار و 400 نفر از امدادگران، پرستاران و پزشکان این نهاد برای خدمت رسانی به زائران هموطن اربعین به خاک عراق اعزام شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ؛علی اصغر پیوندی رئیس جمعیت هلال احمر کشور در بازدید از ایستگاه هلال احمر مستقر در مرز شلمچه افزود:به واسطه همکاری خوب و دقیق با هلال احمر عراق تسهیلات خوبی به زائران اربعین توسط هلال احمر ارائه می شود.

وی با بیان اینکه این جمعیت تنها ارگانی است که وظیفه امداد و درمان ایرانیان خارج از کشور را برعهده دارد گفت :درمانگاه ثابت و آمبولانس ها و اتوبوس آمبولانس های جمعیت هلال احمر ما در عراق مستقر هستند و امکانات دارویی نیز نسبت به سال گذشته به 2 برابر افزایش یافته است.

پیوندی افزود:عملیات لجستیک جمعیت هلال احمر در سه استان خوزستان، ایلام و کرمانشاه به مدت 2 هفته افزایش یافته و هم اکنون 30 آمبولانس در پایانه های مرزی مستقر شده و به زائران خدمت رسانی می کنند.

وی گفت:هفت هزار و 900 نفر از امدادگران و نجات گران جمعیت هلال احمر ازسه استان کار پشتیبانی زائران اربعین و استان های معین در گذرگاه های مرزی را انجام می دهند.

رئیس جمعیت هلال احمر کشور افزود : پنج بالگرد جمعیت هلال احمر نیز در مرز مستقر شده تا در مواقع ضروری در اولین فرصت امداد رسانی کنند.

دراربعین حسینی پارسال حدود 430 هزار زائر از پایانه چذابه و 650هزار زائر از طریق مرز شلمچه راهی عتبات عالیات شدند.

تاکنون 500 هزار نفر از مرز شلمچه به عراق عزیمت کرده اند .

انتهای پیام/د

اعزام یک هزار و 400 نیروی هلال احمر به خاک عراق

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.