سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرآموزش وپرورش منوجان؛

سیزده آبان نماد بیداری ملت ایران

مدیرآموزش وپرورش منوجان با قدردانی از گروههای مختلف مردم برای شرکت در مراسم 13آبان گفت: سیزده آبان روز بیداری ملت ایران بود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  ، ابراهیم چتروز مدیر آموزش و پرورش شهرستان منوحان گفت : استکبارستیزی برابر با استقلال اقتصادی، فرهنگی و سیاسی کشور است و دانش‌آموزان باید با تلاش و کوشش خود در عرصه‌های علمی و فرهنگی، ایران را به قدرت ملی برتر در منطقه و سطح جهان تبدیل کنند.

 وی افزود: 13 آبان ماه در تاریخ انقلاب نقش ویژه‌ای ایفا می‌کند، زیرا این روز در سال 43 با تبعید امام (ره)، در سال 57 با اعتراض به کاپیتولاسیون و شهادت جمعی از دانش‌آموزان و در سال 58 نیز با تسخیر سفارت آمریکا به عنوان مقر اصلی جاسوسی از کشور مصادف است که نماد بیداری ملت ایران شد.

 چتروز تصریح کرد: اگر در تاریخ ایران، فرزندانی تاریخ‌ساز در دفاع از میهن و امنیت این مرز و بوم جان خود را فدا کردند، امروز دانش‌آموزان باید با تکیه بر فضایل اخلاقی در عرصه‌های علمی، فرهنگی و ورزشی افتخارآفرین شوند، همان‌طور که نخبگان کشور در حوزه‌های دفاعی پیشرفت‌های بسیار خوبی داشته‌اند و امروز به برکت سپاه پاسداران قدرتمند هستیم.

 مدیر آموزش و پرورش منوجان گفت : هر چه در عرصه علمی پیشرفت بیشتری رخ دهد، عزت کشور افزایش یافته و استقلال اقتصادی، سیاسی و فرهنگی بیشتری داریم، استقلال کشور به معنای عدم ارتباط با دنیا نیست، بلکه در گرو ارتباط مؤثر است، عزت به معنای ترس و واهمه دنیا از ما نیست و امروز به برکت دیپلماسی قوی ایران عزیزتر از گذشته است.

 چتروز با تأکید بر اینکه 13 آبان ماه محور اتحاد ملت ایران بوده و هست، اظهار کرد : امروز شاهد هستیم که کشورهای مختلف دنیا برای ارتباط با کشور به صف می‌ایستند و با آمریکا اختلاف دارند، با توجه به اینکه امام خمینی (ره) فرمودند «اگر سپاه نبود، مملکت هم نبود»، حمایت از سپاه وظیفه همگانی است.

انتهای پیام /ح

13آبان بیداری ملت ایران بود

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.