سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزون بر ۱۷ هزار تن انار از باغ‌های سیستان و بلوچستان برداشت شد

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: ۱۷ هزار و ۶۵۴ تن انار در ۳ ماه گذشته از سطح باغات این استان برداشت و روانه بازار مصرف شده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، اردشیر شهرکی گفت: 2هزار و 138 هکتار از سطح باغات میوه سیستان و بلوچستان را انار تشکیل می هد که هزار و 520 هکتار آن بارور و بقیه غیر بارور است.

وی با بیان اینکه برداشت انار در سیستان و بلوچستان از نیمه دوم شهریور آغاز شده و نیمه دوم آبان به پایان می رسد افزود: عمده انار کشت شده در این استان بی دانه سنگان، شیرین ساوه، شهسوار، بی دانه فردوس و رباب است.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: شهرستان های خاش، میرجاوه، زاهدان، نیکشهر و سرباز از عمده مناطق کشت این محصول در استان به شمار می روند.

شهرکی ادامه داد: انار برداشت شده از باغات این استان علاوه بر تازه خوری برای مصارف دیگر از جمله رب انار، ادویه محلی و رنگ رزی مورد استفاده قرار می گیرد.

وی افزود: یک کارخانه فرآوری انار در دهستان سنگان خاش فعال است که توانسته زمینه اشتغال جمعی از بانوان منطقه را فراهم کند.

وی تصریح کرد: کشت انار در سیستان و بلوچستان سابقه ای طولانی دارد به طوری که رقم های وحشی این محصول که سازگار با محیط هستند نیز از دیرباز در این استان مورد استفاده قرار می گیرد.

هم اینک در بیش از 200 هزار هکتار از زمین های کشاورزی سیستان و بلوچستان محصولات زراعی و در 80 هزار هکتار از باغ های استان انواع میوه های گرمسیری، نیمه گرمسیری و سردسیری تولید می شود.

انتهای پیام/گ

برداشت انار از باغات سیستان وبلوچستان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.