سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استاندار زنجان:

ما به قوانین بین‎المللی پایبند هستیم و از حقوق مسلم خود کوتاه نمی‎آییم

استاندار زنجان در مراسم نمادین زنگ استکبار ستیزی در دبیرستان نمونه دولتی غدیر ناحیه دو زنجان گفت:مبارزه با استکبار جهانی فرهنگ استقلال طلبی را در بین ملت‎های دنیا گسترش داده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان ؛ صبح امروززنگ استکبار ستیزی طی مراسمی نمادین، با حضور استاندار، مدیرکل آموزش وپرورش وسایر مسئولین استان زنجان، در دبیرستان نمونه دولتی غدیر شهرک آزادگان شهر زنجان به صدا در آمد.

درویش امیری دراین مراسم اظهار کرد: امروز پیام دانش‎آموزان در مراسم نواختن زنگ مبارزه با استکبار ستیزی به صدا درمی‎آید.

وی تصریح کرد: نواختن زنگ استکبار ستیزی به این معنا است که می‎خواهیم با هر دولت، شخص یا حکومتی که خوی استکباری داشته باشد مبارزه کنیم.

استاندار زنجان با بیان اینکه سه واقعه مهم تاریخی در ۱۳ آبان رخ داده که پشت هر سه وقایع، دولت آمریکا بوده است، اضافه کرد: به دلیل رخداد این سه واقعه مهم تاریخی در سال‎های ۱۳۴۳، ۱۳۵۷ و ۱۳۵۸، روز ۱۳ آبان به عنوان روز استکبارستیزی نامیده شده است.

درویش امیری با اشاره به اینکه تبعید امام خمینی (ره) در سال ۱۳۴۳ به عنوان یکی از وقایع مهم ۱۳ آبان، آغاز هجرتی بزرگ و ۱۴ ساله بوده است، یادآور شد: حادثه دوم مربوط به دانش‎آموزان بود که در آبان ۵۷ با به اوج رسیدن مبارزه مردم ایران علیه حکومت دست نشانده پهلوی، دانش ‏آموزان هم به دانشگاهیان و دانشجویان پیوستندو تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در تهران حادثه سومی بود که در ۱۳ آبان سال ۱۳۵۸ تحقق پیدا کرد،

وی با تاکید بر اینکه دانشگاه یکی از مراکز مهمی بود که در راهپیمایی‎ها و حرکت‎های انقلابی ملت نقش اساسی داشت، ادامه داد: دانشگاه مرکز مبارزه با ظلم و ستم بود.

درویش امیری با بیان اینکه از آنجائیکه مدیریت هر سه واقعه مهم در روز ۱۳ آبان توسط دولت آمریکا صورت گرفته است، این روز را در کشور روز ملی استکبارستیزی نامگذاری کرده‎اند، تصریح کرد: امسال فریاد و خروش ملت ایران در روز ۱۳ آبان کانون شبکه‎های بین‎المللی خواهد بود.

استاندار زنجان با تاکید بر اینکه حساسیت ۱۳ آبان امسال در این است که در رأس دولت آمریکا یک رئیس جمهور بی‎خرد و نامتعادل قرار دارد هیچگونه پایبندی به روابط و قوانین و مقررات بین‎المللی نداشته است.

وی  با اشاره به اینکه امسال در ۱۳ آبان اعلام می‎کنیم که به قوانین بین‎المللی پایبند هستیم و از حقوق مسلم خود کوتاه نمی‎آییم، اضافه کرد: تا روزی که رئیس جمهور تاجر و نادان آمریکا تخطی نکند به برجام پایبند خواهیم بود.

استاندار زنجان با بیان اینکه مبارزه با استکبار جهانی فرهنگ استقلال طلبی را در بین ملت‎های دنیا گسترش داده است، ادامه داد: این فرهنگ راه مقابله با آمریکا را به ملت‏‌های منطقه آموخت است.

 

 مدیرکل آموزش و پرورش  زنجان هم  در این مراسم گفت: نام‌گذاری ۱۳ آبان‌ماه برای یادآوری نقش تاریخی دانش‌آموزان در جامعه قبل و بعد از انقلاب اسلامی است.

تمجیدی ادامه داد: امروز نباید به برگزاری راهپیمایی سپری شود و تنها راهپیمایی را پاسداشت این روز دانست، بلکه باید دانست که دانش‌آموزان ولی‌نعمتان در جامعه هستند.

 

انتهای پیام/ر

راهپیمایی 13آبان وظیفه ایی همگانی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.