سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تب جدایی‌طلبی در اروپا؛

موافقت فرانسه با برگزاری همه‌پرسی جدایی در جزایر کالدونیای جدید

بنابر توافق مقامات فرانسوی، با برگزاری همه‌پرسی جدایی در جزایر کالدونیای جدید موافقت شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه پنج تلویزیون فرانسه، شب گذشته در مورد برگزاری همه پرسی برای تصمیم گیری در مورد استقلال جزایر کالدونیای جدید در فرانسه توافق حاصل شد.  قرار است این همه پرسی سال آینده برگزار شود تا در مورد این جزایر اقیانوس آرام که از سال هزار و هشتصد و پنجاه و سه تحت تملک فرانسه است تصمیم گیری شود.

شب گذشته ادورار فیلیپ، نخست وزیر فرانسه و کمیته توافق نومئا ۱ (توافق بر سر انتقال برخی قدرت‌های فرانسه به کالدونیای جدید) در مورد برگزاری همه پرسی به توافق رسیدند.

این در حالی است که مردم در کالدونیای جدید در مورد استقلال این جزایر اختلاف نظر دارند. زنی می‌گوید آیا با استقلال این جزایر ما مستمری و کمک هزینه خواهیم داشت؟

زن دیگری می‌گوید من حامی استقلال هستم. ما ترسی نداریم. مهم با هم بودن ماست.

ظرسنجی‌ها نشان می‌دهد اکثریت ساکنان این جزایر با استقلال مخالف هستند. دولت محلی نیز محتاطانه در این زمینه عمل می‌کند. هنوز آثار درگیری‌های خشونت بار میان جدایی طلبان بومی کاناک و مخالفان جدایی در سال‌های هشتاد، در این جزایر باقی مانده است.

مانوئل والس، نخست وزیر سابق فرانسه وظیفه آماده سازی روند برگزاری همه پرسی را که قرار است در نوامبر سال دوهزار و هجده برگزار شود، بر عهده دارد.

 

انتهای پیام/

 

جزایر کالدونیای جدید در فرانسه استقلال پیدا می‌کند

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.