سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ادعای آمریکا درباره عدم پایبندی ایران به برجام قابل پیش‌بینی بود

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت:ادعای آمریکا درباره عدم پایبندی ایران به برجام به معنای واقعی کلمه قابل پیش‌بینی بود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛جهانبخش محبی‌نیا نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در خصوص احتمال تفویض اختیار ترامپ به کنگره آمریکا درباره عدم پایبندی ایران به برجام، گفت: واگذاری موضوع پایبندی یا عدم پایبندی ایران به برجام از سوی ترامپ به کنگره آمریکا نشان از ناتوانی رئیس جمهور آمریکا در تصمیم‌گیری است.

وی با بیان اینکه ترامپ در میدان هیجان آنچنان تاخته که در حوزه عمل نسبت به مهار این اسب رها کاری نمی‌تواند انجام دهد، تصریح کرد: متاسفانه کشوری که مدعی قدرت اول در دنیاست، اسیر فردی شده که توانایی ایجاد تناسب و هماهنگی بین برنامه‌ها و اجراییات را ندارد.

وی افزود: واکنش منفی و تصمیم غیر منطبق رئیس جمهور آمریکا یا کنگره آمریکا بر اجماع آن با کشور‌های اروپایی و شورای امنیت آسیب زده و فاصله و اختلاف بین آمریکا، کشور‌های اروپایی و سازمان ملل را بیش از پیش خواهد کرد.

محبی‌نیا ادامه داد: اقدام ترامپ مقدمه‌ای بر ایجاد عمق در آشفتگی در جهان است، بر این اساس اگر کنگره آمریکا در مسیر اهداف ترامپ پیش رفته و تیشه بر ریشه قرارداد‌های جهانی و توافق‌نامه‌هایی، چون برجام زند، آبرویی برای مجامع بین‌المللی و شورای امنیت و سازمان ملل باقی نخواهد ماند.

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: عواقب ناخوشایند تصمیم‌گیری نادرست رئیس جمهور آمریکا یا کنگره با اتهام‌زنی و اعلام عدم تعهد ایران به برجام برخلاف منافع آمریکا خواهد بود.


انتهای پیام//ن.م

اقدامات  ترامپ مقدمه‌ای بر ایجاد عمق در آشفتگی در جهان است

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.