سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بزرگترین رویداد هم‌اندیشی معماری در مشهد برگزار شد

اولین کنفرانس معماری ایران، با عنوان بزرگترین رویداد هم‌اندیشی معماری در مشهد برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛سید محمدباقر‌طباطبایی، دبیر اجرایی کنفرانس معماری ایران در اولین کنفرانس معماری ایران  گفت: معماری با عنوان یکی از تجلیات مهم فرهنگی در هر سرزمین، برای پیدا گردن جایگاه ویژه، مناسب و تعیین کننده و بستر سبک سرزمین ایرانی اسلامی، نیازمند گفتگوست که باعث فهم عمیق، به کار گیری روش‌ها و راهکار‌های آن می‌شود.

وی با توجه به اهداف برگزاری این کنفرانس گفت: کنفرانس‌ها، گردهمایی‌ها و همایش‌ها در کنار بخش آموزش، نشریه‌ها و رسانه‌ها در کنار فعالیت معماران، جایگاه بالایی دارند. این کنفرانس برای رسیدن به این اهداف در سطح ملی است. امید است هر ساله با مضمون ویژه‌ای ادامه دهیم.

دبیر اجرایی اولین کنفرانس معماری ایران ادامه داد: مضمون همایش امسال فضا‌های آیینی و مذهبی مثل مساجد، تکایه‌ها، آرامگاه‌ها و حسینیه‌ها و ... است.

طباطبایی گفت: کنفرانس در سطح بالا تعریف شده و استاندارد بالایی برای دریافت و پذیرش مقالات در نظر گرفته ایم و مقالات در سطوح مختلف زیر نظر اساتید مطرح بررسی شده و تعداد ۱۷۰ مقاله دریافت کردیم. ۳۲ مقاله پذیرش و فقط ۴ مقاله مناسب برای ارایه بود.

وی افزود: این کنفرانس ترکیبی از ۳ موضوع، ۴ مقاله و ۷ سخنرانی مهم از اساتید بزرگ معماری است.

۲ نشست تخصصی درباره‌ی "ضوابط و الزامات پدافند غیر عامل" و "بازآفرینی شهری در مرکز مشهد" برسی بافت اطراف حرم رضوی برگزار می‌شود.

انتهای پیام// م. ط.


برگزاری اولین کنفرانس معماری ایران در مشهد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.