سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

امام جمعه مهریز:

از حق کارگر و قشر زحمتکش جامعه دفاع می کنیم

امام جمعه مهریز گفت: پیگیر علت تعطیلی واحدهای تعطیل شده مهریز هستیم و نمی‌گذاریم حقی از کارگری ضایع شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛  حجت الاسلام عبدالرضا محی الدینی امام جمعه مهریز با اشاره به تعطیلی برخی از واحدهای صنعتی در شهرستان مهریزگفت: هر جا دفتر امام جمعه را در جریان مشکلات شهرستان بگذارند، مطمئن باشند چه برای پیگیری و چه مشاوره حضور پیدا می‌کنیم.

امام جمعه مهریز با اشاره به تعطیلی بسیاری از واحدهای صنعتی مهریز و بیکاری عده‌ای از کارگران گفت: پیگیر علت تعطیلی واحدهای تعطیل شده هستیم و نمی‌گذاریم حقی از کارگری ضایع شود.

وی افزود: البته در مورد مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی شهرستان و بعضی از مسائل کارگران، به دلیل مشغله‌های کاری و مسائل شهرستان و گستردگی مهریز، اطلاعی به دست ما نرسید اما به مسائلی که از طریق مسئولان و یا خبرنگاران مطلع شویم، برای ضایع نشدن حق کارگر ورود پیدا خواهیم کرد.

محی‌الدینی عنوان کرد: از حق کارگر و قشر زحمتکش جامعه دفاع می کنیم و اگر هم تاکنون مطلع نشدم و کارگری یا شرکتی تعطیل شده، این انتقاد بر من وارد است ولی سعی می کنیم بیشتر در کنار کارگران و در جمع آنها باشم.

امام جمعه مهریز تصریح کرد: با توجه به رکود فعلی بازار، وضعیت برای واحدهای تولیدی شهرستان مهریز به ویژه واحدهایی که با سرمایه اندک مشغول به کارند، هر روز بد و بدتر می‌شود به نحوی که بر اساس مستندات و گزارش‌ها و بازدیدهای انجام شده، برخی از واحدهای تولیدی و صنعتی مهریز با کمتر از نیمی از ظرفیت خود مشغول به کار هستند و بسیاری از آنها هم به طور کامل تعطیل شده یا به حالت نیمه تعطیل درآمده اند.

وی تاکید کرد: در این میان زندگی کارگران بیکار شده و حقوق نگرفته روز به روز بیشتر تحت فشارهای مالی قرار گرفته است.

محی الدینی ادامه داد: اداره مالیات و دارایی شهرستان مهریز باید مدارای بیشتری با ارباب رجوع خود داشته باشد زیرا صاحبان واحدهای تولیدی اظهار نارضایتی کرده و گویا مشکلات زیادی برای کارخانجات و اصناف ایجاد کرده و کارخانجات نگران بحث مالیات هستند.

وی اظهار داشت: بسیاری از واحدهای صنعتی و کارخانجات ابراز نگرانی کرده و معتقدند که به رغم رکود بازار، اداره مالیات با اعداد و ارقام بالایی آنها را بدهکار کرده است.

امام جمعه مهریز گفت: ابتدا باید مدیران کارخانجات دلگرم شوند، دریافت رقم های بالای مالیات از کارخانجات به چه معنی است، ضمن اینکه آنها به بسیاری از مسائل شهر کمک می‌کنند.

وی تصریح کرد: سرمایه‌گذار و کارخانه دار چه گناهی کرده است که اشتغالزایی داشته و اکنون در این شرایط رکود، دوستان مالیاتی به جای اینکه دست سرمایه گذار را بگیرند، همواره در فکر اخذ مالیات از او هستند.

محی الدینی ادامه داد: صاحبان کارخانجات شهرستان اگر این سرمایه های خود را در بانک بلوکه کنند و سود آن را بگیرند، دغدغه های آنها بسیار کمتر خواهد بود و اگر اینگونه شود، معلوم نیست چه بر سر شهرستان خواهد آمد.

وی تاکید کرد: افرادی در همین مهریز سرمایه های خود را در بانک گذاشته و سود آن را بدون هیچ دغدغه ای دریافت می کنند، نه دلواپس کارگر و بیمه و مالیات و ... هستند و نه نگران رکود بازار و حتی وقتی به بانک مراجعه می کنند، احترام آنها از سرمایه گذار شهرستان که چند صدنفر کارگر دارد و سرمایه اش را در مسیر کار و خدمت به مردم استفاده می‌کند، بیشتر است.

امام جمعه مهریز ضمن انتقاد از نحوه گرفتن مالیات گفت: به مردم فشار نیاورید با متانت و انصاف با سرمایه گذار برخورد کنید که سرمایه گذاران دلگرم به تولید شوند.

انتهای پیام/ ی

تعطیلی  واحدهای صنعتی مهریز و بیکاری عده‌ای از کارگران

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.