سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تخصیص اعتبار میلیاردی برای مشکلات خوزستان

مدیر عامل شرکت آبفا خوزستان از تخصیص یک هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار در استان خوزستان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، صادق حقیقی پور، مدیر عامل شرکت آبفا خوزستان اظهار کرد: کمبود امکانات آب و فاضلاب درخوزستان به خوبی احساس می شود و گلایه های مکرر مردم از طریق رسانه ها نشان دهنده همین مسئله است .

وی بیان داشت: اعتبارات کلانی در حوزه آب و فاضلاب خوزستان هزینه شده ، ولی همچنان مشکلات فراوانی در این حوزه وجود دارد که به یک چالش ملی تبدیل شده است.

مدیر عامل شرکت آبفا خوزستان با اشاره به جلسه چند روز گذشته وزیر نیرو با مسئولان آبفا خوزستان گفت : این نشست که برای بررسی مشکلات این حوزه برگزار شد نشان دهنده اهمیت ویژه دولت برای رفع مشکلات آبفا خوزستان است.

حقیقی پور از تخصیص یک هزار و 600 میلیارد ریال اعتبار در استان خوزستان خبر داد و افزود : اعتباری حدود 30 هزار میلیارد ریال از سال 1373 تا 1395 در صنعت آب و فاضلاب استان خوزستان هزینه شده که نگاه ویژه مسئولان را بیش از پیش به استان خوزستان نشان می دهد، در سال های 1391 تا 1393 حدود پنج هزار و 410 میلیارد ریال نیز برای پروژه های فاضلاب استان هزینه شد.

وی در ادامه به زیرساخت های موجود در بخش آب و فاضلاب استان خوزستان اشاره کرد و گفت: از سال 1391 تا سال 1392 حدود 200 کیلومتر شبکه فاضلاب در خوزستان اجرا شده است، و نیز در حال حاضر 10 هزار کیلومتر خط انتقال آب، 3 هزار کیلومتر خط فاضلاب ، 21 تصفیه خانه بزرگ در خوزستان فعال است همچنین 5 تصفیه خانه دیگر که جزو بزرگترین طرح های ملی محسوب می شوند از طریق فاینانس خارجی در حال اجرا می باشد .

مدیرعامل شرکت آبفا خوزستان اضافه کرد: یک تصفیه خانه فاضلاب در شهرستان ماهشهر دائر خواهد شد که قادر به جمع آوری فاضلاب 300هزار نفر می باشد و تصفیه خانه بزرگ دیگری در بندرامام خمینی (ره) با ظرفیت 25 هزار مترمکعب درنظر گرفته شده است.

انتهای پیام/م

تشریح مشکلات آبفا خوزستان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.