وی افزود: این خط در مسیر با یک آنتنی بهطرف خط 3 قطار شهری میرود و از خط 3 مجدد به خط شماره یک در انتهای وکیلآباد وصل خواهد شد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی در پاسخ به این سوال که آیا خط آهن مشهد- گلبهار میتواند در آینده بخشی از پروژه قطار مشهد - گرگان نیز باشد، گفت: این اصلاحات بهگونهای پیش بینی شده که بتوان از ظرفیت ریلی ایجادشده در دو بخش متروی مشهد- گلبهار- چناران و همچنین قطار مشهد- گرگان استفاده کرد.
مقدوری درباره میزان پیشرفت فیزیکی این طرح نیز گفت: از چهار قطعه کلی تعریف شده در مسیر 40 کیلومتری حد فاصل مشهد به گلبهار که البته بعدا چناران نیز به آن اضافه شد،در قطعه شماره چهار 70 درصد و درسه قطعه دیگر 100 درصد تملکها انجامشده است.
وی ادامه داد: در بخش زیرسازی نیز در قطعه شماره 2 حدود 95 درصد پیشرفت و در دو قطعه دیگر پیشرفت فیزیکی کمتری با همین میانگین داشته ایم.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی از پیگیری فاینانس پروژه نیز خبر داد و گفت: شورای اقتصاد در این خصوص مصوبه داشته است و امیدواریم طرح، سرعت بیشتری به خود بگیرد و برنده مناقصه سال گذشته با سرعت بیشتری پیگیر اجرای امور مربوط به روسازی و ناوگان باشد.
انتهای پیام//ف.م