سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

طرح ملی شهاب؛

موردبررسی قرارگرفتن هوش دانش آموزان لرستانی در ۸حوزه

دبیر ستاد تخصصی برنامه ملی شهاب گفت: ۸ حوزه هوشی دانش آموزان لرستانی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ سیده منصوره شاهرخی دبیر ستاد تخصصی برنامه ملی شهاب در ستاد تخصصی برنامه ملی شهاب لرستان با بیان اینکه در برنامه شهاب از مدل هوش گاردنر استفاده می‌شود، اظهار داشت: در این برنامه ۸ حوزه هوشی افراد استعداد کلامی، استعداد ریاضی، استعداد هنری، استعداد فضایی، استعداد حرکتی، استعداد اجتماعی، استعداد علوم تجربی و استعداد فرهنگ دینی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی افزود: در حال حاضر اطلاعات بسیار خوبی از نتایج این برنامه در سنوات گذشته حاصل شده است.

وی با بیان اینکه بعد از شناسایی، مرحله هدایت آغاز می‌شود، گفت: برنامه شهاب به دنبال برچسب‌زنی به دانش‌آموزان نیست بلکه تلاش دارد استعداد‌های افراد در همان محیط مدرسه و در میان همسالان آن‌ها بروز کند و به شکوفایی برسد.

شاهرخی ادامه داد: هدایت خاص استعدادهای‌برتر به سمت نقطه مطلوب از طریق به‌کارگیری ظرفیت خانواده‌ها، آموزش‌های برون مدرسه‌ای و مسابقه‌های متنوع میسر می‌شود.

وی در ادامه به تجلیل از ٣ کارگروه برتر برنامه ملی شهاب در شهرستان‌ها اشاره کرد و ادامه داد: معیار‌های ارزشیابی برنامه شهاب در اختیار معاونین آموزشی قرار گرفت و از آن‌ها خواسته شد جلسات آموزش اولیا را برای مدارسی که تحت پوشش این برنامه هستند برگزار کنند.

شاهرخی تاکید کرد:برنامه ملی شهاب از دوره دوم ابتدایی آغاز شده و تا پایان دوره اول متوسطه ادامه دارد و در نهایت منجر به هدایت تحصیلی دانش آموزان صاحب استعداد‌های برتر می‌شود.

انتهای پیام/م

۸ حوزه هوشی دانش آموزان لرستانی موردبررسی قرار می‌گیرد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.