سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۵ هکتار اراضی ملی دهستان رمشک از چنگال متصرفان خارج شد

جانشین مدیر کل منابع طبیعی جنوب کرمان گفت: ۵ هکتار اراضی ملی دهستان رمشک از چنگال متصرفان خارج شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ؛ حسین مرادکریمی جانشین مدیر کل منابع طبیعی جنوب کرمان گفت : برای صیانت و حفاظت از حقوق بیت‌المال پنج هکتار از اراضی ملی محدوده دهستان رمشک شهرستان قلعه‌گنج که چندی پیش توسط افراد سودجو در تصرف بود از چنگال متصرفان خارج شده است.

 وی افزود : متخلفان از اراضی تصرف شده برای اهداف مسکونی و تجاری استفاده می‌کردند،

 کریمی بیان کرد : در پی گزارش همیاران طبیعت دهستان رمشک، اجرای حکم رفع تصرف این اراضی با پیگیری نیروهای حقوقی و هماهنگی و دستور مقام قضایی انجام شده است.

 مرادکریمی با بیان اینکه پاسگاه‌ ویژه حفاظت از منابع طبیعی شهرستان قلعه‌گنج با همکاری پاسگاه انتظامی رمشک اراضی ملی را از چنگال متصرفان خارج کرد و به دولت باز گرداند، تصریح کرد: ارزش اراضی رفع تصرف شده در شهرستان قلعه‌گنج حدود 6 میلیارد ریال است.

 رئیس کارگروه اجرایی تحقق جامع امر حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی جنوب کرمان با تأکید بر برخورد جدی با هرگونه زمین‌خواری و تخریب منابع طبیعی اظهار کرد : تصرف عدوانی اراضی ملی و سودجویی افراد فرصت‎طلب که جنگل‎ها، مراتع و ... را تخریب کرده و مبادرت به ساخت‌وساز می‌کنند با واکنش قاطع یگان حفاظت مواجه می‌شود.

 وی اظهار کرد : برخورد مأموران یگان حفاظت از منابع طبیعی با دانه‌درشت‌ها با سایر متصرفان هیچ تفاوتی ندارد، بلکه در اولویت کار قرار گرفته است و با جدیت هرچه بیشتر دنبال می‌شود تا از این پدیده مذموم جلوگیری به عمل آید.

 وی گفت : شماره تماس 1504 کد امداد جنگل و مرتع فرماندهی یگان حفاظت همواره آماده دریافت گزارش‌ها و اخبار مردمی در زمینه آتش‌سوزی عرصه‌های منابع طبیعی، تخریب و تصرف اراضی ملی، قاچاق گیاهان دارویی و ... است تا از ورود خسارت‎های جبران‌ناپذیر به عرصه‌های مرتعی و جنگلی جلوگیری شود.

انتهای پیام /س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.