به گزا
به گفته صباغزاده بعد از برداشته شدن تحریمها روند جذب سرمایه و فاینانس سرعت گرفته، اما نیاز داریم شرایط سرمایه گذاری و ارتقا مشوقها برای جذب سرمایه گذاران تغییر کند.
وی ادامه داد: در طرحهای آزادراهی با همکاری سرمایه گذاران داخلی انجام میشود و نیازی به سرمایه گذاری خارجی در این بخش نداریم.
مشاور سرمایه گذاری شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور با اشاره به سفر رییس جمهور روسیه و آذربایجان به ایران گفت: در مذاکرات سه جانبه ۵۰۰ میلیون دلار سرمایه گذاری بین ایران و آذربایجان برای راه آهن آستارا آستارا مصوب میشود.
وی گفت: با کره، چین و هنگ کنگ نیز برای انجام این سرمایه گذاری در ایران در حال مذاکره هستیم.
صباغزاده با اشاره به ۸ پروژه ریلی اولویتدار شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور گفت: راه آهن کرمانشاه - خسروی، میانه – تبریز، شیراز – بوشهر، گرگان – بجنور، میانه – اردبیل، چابهار – زاهدان، زاهدان – مشهد، اصفهان – اهواز، گل گهر – شیراز و درور - خرم آباد – اندیمشک طرحهای مهم ریلی هستند که برای ساخت در اولویت جذب سرمایه قرار دارند.
مشاور سرمایه گذاری شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور افزود: بعد از تحریمها بیشترین فاینانس برای طرحهای ریلی با شرکتهای چینی انجام شده است که با امضا قرارداد بانک مرکزی و اگزیم بانک چین این روند تسهیل شده و انتقال پول مشکلی ندارد.
انتهای پیام/