سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مزایای افراد غیرسیگاری نسبت به سیگاری‌ها در ژاپن

یک شرکت ژاپنی برای آنکه کارمندانش سیگار کشیدن را ترک کنند، ایده جالبی به کار بست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، یک شرکت ژاپنی به کارمندان غیرسیگاری خود شش روز مرخصی تشویقی داد به این علت که زمان کاری آنها اندکی بالاتر از همکاران سیگاری آنهاست.

پیالا، آی ان سی Piala Inc، شرکتی که با 120 کارمند در زمینه بازاریابی اینترنتی فعال است و دفتر مرکزی آن در توکیوست، این برنامه را ماه سپتامبر و زمانی آغاز کرد که یکی از کارمندانش از اینکه همکاران غیرسیگاری او کمتر کار می کنند و مدام برای سیگار کشیدن از پشت میز خود بلند می شوند، شکایت کرد.

وی می گفت از آنجا که محل کار ما طبقه بیست و نهم است، حداقل 10 دقیقه طول می کشد تا سیگاری‌ها به سالن سیگار کشیدن در طبقه همکف بروند و برگردند.

سخنگوی این شرکت توضیح داد از آنجا که در زمان سیگار کشیدن کارمندان به تبادل نظر کاری می پردازند ما تصمیم گرفتیم به جای آنکه سیگاری‌ها را تنبیه کنیم غیرسیگاری‌ها را تشویق کنیم.

این برنامه بسیار مثمرثمر واقع شده است و از اول سپتامبر، 4 کارمند از 42 کارمند سیگاری این شرکت از زمانی که صرف سیگار کشیدن می کردند، صرف نظر کرده‌اند.

سخنگوی این شرکت گفت: «اگر این افراد طی یک سال به قول خود عمل کنند، شش روز مرخصی اضافی با حقوق دریافت خواهند کرد.»

ژاپنی‌ها نسبت به گذشته کمتر سیگار می کشند اما فشار اجتماعی در این کشور برای جلوگیری از استعمال دخانیات کمتر از کشورهای غربی است. بنا بر اعلام وزارت بهداشت کره جنوبی، حدود 28 درصد مردان و 9 درصد زنان ژاپنی سیگاری هستند. 20 سال پیش، نیمی از مردان و بیش از 10 درصد زنان ژاپنی سیگاری بودند.

 

انتهای پیام/

ابتکار یک شرکت ژاپنی برای ترک سیگار

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.