سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

احیاء دوچرخه سواری پیست در آذربایجان شرقی

دوچرخه سواری پیست در آذربایجان شرقی احیاء می شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ناصر هوشیار دبیر هیات دوچرخه سواری آذربایجان شرقی با اشاره به عملکرد قابل قبول هیات دوچرخه سواری استان از دعوت سه رکابزن برای شرکت در اردوی آمادگی جهت اعزام به مسابقات قهرمانی آسیایی خبر داد و گفت: با اقدامات انجام شده، رشته پیست نیز در استان احیا می شود.

وی افزود: دو نفر از دوچرخه سواران پیست استان متشکل از احسان محمودی و مهدی مطایی که به اردوی آمادگی تیم ملی دعوت شده اند، متولد 1383 هستند.

وی اظهار کرد: شایان آریو نیز که از استعداد های قبلی استان و در کمپ کره جنوبی بوده است، به اردوی تیم ملی دوچرخه سواری برای برگزاری مسابقات قهرمانی آسیایی که روز سیزدهم آبان ماه خواهد بود، دعوت شده است.

وی ادامه داد: این دعوت نشان از موفقیت آمیز بودن برنامه های استعدادیابی در دوچرخه سواری استان آذربایجان شرقی می باشد.

هوشیار همچنین در خصوص تحویل دوچرخه مخصوص پیست به استان یادآور شد: طبق قولی که از طرف فدراسیون دوچرخه سواری کشورمان داده شده بود، به هیات های دوچرخه سواری استان ها، تعدادی دوچرخه مخصوص پیست اهدا شد.

دبیر هیات دوچرخه سواری آذربایجان شرقی گفت: با توجه به فعالیت خوب و ارزنده استان در رشته دوچرخه سواری 15 عدد دوچرخه مخصوص پیست به هیات ما اهدا شد.

وی با اشاره به شرایط موجود در دوچرخه سواری آذربایجان شرقی اظهار کرد: انگیزه دوچرخه سواران، موقعیت آب و هوایی و شرایطی که قبلا در استان بود، باعث شده است تا استقبال از دوچرخه سواری جاده، در رشته پیست به چشم نخورد.

وی خاطرنشان کرد: در نظر داریم خودمان نیز پنج یا شش دوچرخه مخصوص پیست بر تعداد دوچرخه های اهدا شده از طرف فدراسیون دوچرخه سواری، مسابقات را در رشته پیست نیز در بین جوانان ترغیب کنیم، زیرا رشته ها و مدال های مسابقات دوچرخه سواری در پیست از جاده بیشتر است.

وی با اشاره به انگیزه های بالای مالی، تخصصی و شرایط بدنی دوچرخه سواران برای حضور بیشتر در بخش جاده تاکید کرد: با این وجود با سه چهار سال برنامه ریزی مدون و تلاش، در بخش پیست نیز همچون جاده حرفی های زیادی برای گفتن خواهیم داشت.

وی در مورد شرایط آمادگی فنی و فیزیکی پیست دوچرخه سواری استان در مجموعه ورزشی یادگار امام (ره) اظهار کرد: ساختمان اداری، خوابگاه ورزشکاران و اتاق بدن سازی و کلاس تدریس را با هماهنگی اداره کل ورزش و جوانان استان آذربایجان شرقی آماده کرده ایم و اکنون پییست برای برگزاری مسابقات آماده می باشد.

وی با اشاره به موقعیت جغرافیایی و هزینه صرف شده برای پیست یادگار امام که بیشتر اوقات بادگیر است، گفت: این پیست برای مسابقات روباز خوب نیست ولی با شرایط کنونی و با مدیریت خوب می توان از آن به عنوان تنها پیست استان و تبریز بهره برداری کرد.

وی با توضیح این موضوع که از روسای هیات های دوچرخه سواری شهرستان ها خواسته ایم که برگزاری همایش های همگانی دوچرخه سواری را به همراه مسابقات برگزار کنند، افزود: انجام این کار باعث ایجاد انگیزه در بین جوانان می شود، زیرا با این اقدام می توان ضمن ترویج ورزش همگانی زمینه های شناخت استعدادهای جدید در رشته دوچرخه سواری را نیز فراهم کرد.

آذربایجان شرقی از قطب های اصلی دوچرخه سواری کشورمان به ویژه در رشته جاده در چند دهه اخیر بوده است، به طوری که تیم منحل شده دوچرخه سواری پتروشیمی تبریز برای سال های متمادی، رتبه نخست را در سطح آسیا در اختیار داشت.

این استان دوچرخه سواران نامداری همچون قادر میزبانی، احد کاظمی و ... را تحویل جامعه ورزش داده است که هر کدام بارها برای کشورمان در قاره کهن افتخار آفریده اند.

 

انتهای پیام/ش

دعوت سه رکابزن برای شرکت در اردوی آمادگی جهت اعزام به مسابقات قهرمانی آسیایی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.