سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

13 آبان فرصتی برای طرح پیام استکبار ستیزی انقلاب اسلامی

رئیس ستاد بزرگداشت یوم الله ۱۳ آبان در چهارمحال و بختیاری گفت: یوم الله 13 آبان فرصتی کم نظیر برای طرح پیام محوری استکبار ستیزی انقلاب اسلامی در جهان است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ علی گرجی در نشست ستاد بزرگداشت یوم الله ۱۳ آبان در چهارمحال و بختیاری با حضور نماینده ولی فقیه در  استان و امام جمعه شهرکرد، توسعه و گسترش فرهنگ استکبار ستیزی، تبیین خط مشی حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) در مبارزه با استکبار و استبداد، ایجاد بصیرت و آگاهی و آشنا کردن نسل جوان با توطئه‌های استکبار جهانی، افزایش مشارکت و همبستگی در دفاع ار آرمان‌های انقلاب و ایجاد شور انقلابی، تبیین نقش دانش آموزان و دانشجویان و طلاب حوزه‌های علمیه در پیروزی، استقرار و استمرار انقلاب اسلامی، و تبیین نقش ایثار و شهادت و تجلیل از شهیدان به ویژه شهدای دانش آموز و دانشجو را از اهداف مراسم ۱۳ آبان برشمرد.

وی گفت: یوم الله ۱۳ آبان فرصتی کم نظیر برای طرح پیام محوری استکبار ستیزی انقلاب اسلامی در جهان است.

گرجی افزود: تبعید امام خمینی (ره) در سال ۱۳۴۳، شهادت دانش آموزان در سال ۱۳۵۷ و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا توسط دانشجویان پیرو خط امام (ره) در سال ۱۳۵۸ از وقایع و حوادث مهم و سرنوشت ساز ۱۳ آبان به عنوان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی است که باید به طور شایسته‌ای مورد تببین و توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: توجه ویژه به مسألۀ بدعهدی‌های آمریکا بویژه در بحث مذاکرات هسته‌ای و برجام، به عنوان خصوصیت محوری و نماد استکبار علیه ملت ایران، تبیین جنایات کنونی و معرفی توطئه‌های جدید آمریکا نسبت به ملت ایران و جهان اسلام، تبیین ضرورت بی اعتمادی به آمریکا با توجه به نتایج حاصل از تلاش‌های دیپلماتیک، تجلّی ایستادگی ملت بزرگ ایران در برابر استکبار، از رویکرد‌ها و سیاست‌های محوری مراسم ۱۳ آبان امسال می‌باشد.

رئیس ستاد بزرگداشت یوم الله ۱۳ آبان در چهارمحال و بختیاری تأکید کرد: مبارزه با استکبار ویژگی انسان‌های با عزّت و صاحب کرامت است، چون آنچه را استکبار مورد هجمه قرار می‌دهد ارتباط مستقیم با عزّت و کرامت انسان‌ها دارد.

گرجی یادآور شد: امروز بزرگترین نماد استکبار و شیطان بزرگ زمان، آمریکای جهانخوار، ظلمگستر و عدالت سوز است که، ولی امرمسلمین نیز با استدلال منطقی و به دلیل همین خوی شیطانی، آمریکا را محور و مصداق اتمّ استکبار معرفی نمودند.

وی، پیرامون فواید و برکات شعار «مرگ بر آمریکا» هم گفت: این شعار تجلی روشن برائت جستن از دشمنان دین خدا و مایه تقویت روحیه اتحاد ملی و آمادگی هر چه بیشتر و راسخ کردن عزم‌ها برای برای کوبیدن در دهان استکبار است.

گرجی خاطر نشان کرد: شعار «مرگ بر آمریکا» نه تنها ایران را منزوی نکرده، بلکه ثمرات و برکات فراوانی داشته و موجب شناخته شدن اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی در سطح جهان گردیده است و این دولت آمریکاست که هرچه زمان می‌گذرد در بین ملت‌ها و حتی ملت خودش منفورتر می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به برنامه ریزی صورت گرفته جهت برگزاری هر چه باشکوه‌تر مراسم یوم الله ۱۳ آبان در چهارمحال و بختیاری گفت: کمیته‌های ۲۵ گانه این ستاد شامل اجرای مراسم، بسیج، دانش آموزی، دانشجویی، اطلاع رسانی، پشتیبانی، فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی، تبلیغات و فضاسازی شهری، تشکل‌ها و سازمان‌های مردمی، حوزه و روحانیت، هیئات مذهبی و کانون‌های قرآنی، فرهنگی و هنری، کودک و نوجوان، مساجد، ایثارگران، امنیت و انتظامات، ادارات، زنان، توزیع اقلام تبلیغی، اصناف، ارتباطات، جوانان، روستایی، نخبگان و احزاب با پیگیری وظایف مربوطه، آماده اجرای این مراسم هستند.

گرجی با بیان برپایی تظاهرات حماسی و اجتماع عاشورائیان استکبارستیز از ساعت ۹:۳۰ صبح شنبه آینده ۱۳ آبان ۹۶ و همزمان با سراسر کشور در ۱۲۳ نقطه و به صورت متمرکز در ۴۲ شهر چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: نواختن زنگ استکبار ستیزی در مدارس، اجرای سرود ۳۱۳ نفری «مرگ بر توای آمریکا»، مسابقه ساخت آدمک‌های شیطانی و حمل در مسیر تظاهرات، ایستگاه نقاشی ضد استکباری، تبلیغات محیطی و برنامه‌های مختلف فرهنگی و هنری از برنامه‌های بزرگداشت ۱۳ آبان در استان می‌باشد.

وی تأکید کرد: ان شاء الله دانش آموزان، دانشجویان و طلاب حوزه‌های علمیه با توجه به محوریت وقایع این روز و در کنار سایر اقشار حضوری برجسته و چشمگیر در مراسم یوم الله ۱۳ آبان خواهند داشت.

به گفته گرجی؛ از ۱۱ تا ۱۷ آبان ماه جاری و برای پنجمین سال متوالی، برنامه‌های «هفته استکبار شناسی و استکبار ستیزی» نیز در چهارمحال و بختیاری اجرا می‌گردد.

یوم الله ۱۳ آبان سالروز تسخیر لانه جاسوسی آمریکا، به عنوان «روز ملی مبارزه با استکبار جهانی» و «روز دانش آموز» نامگذاری شده است.

انتهای پیام/ش

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.