سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

محبی‌نیا بعد از قرائت گزارش شش ماهه سوم برجام:

آمریکا به شارلاتان بازی‌ خود در برجام ادامه دهد، به سرعت از این توافق خارج می‌شویم

نماینده میاندوآب گفت: اگر آمریکایی‌ها بخواهند از این قرارداد خروج پیدا کنند و به شارلاتان بازی‌های خود ادامه دهند، ما نیز به سرعت از این توافق خارج خواهیم شد.

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛   جهانبخش محبی‌نیا نماینده مردم میاندوآب، شاهین‌دژ و تکاب  بعد از قرائت گزارش شش ماهه سوم کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی از روند اجرای برجام در صحن علنی امروز (چهارشنبه، 10 آبان ماه) گفت: در رابطه با موضوع ایران و آمریکا و مسائل مربوط به بحث‌های اروپا شش وضعیت به وجود آمده که بنده فکر می‌کنم برای آنکه بتوانیم این شرایط را مدیریت کنیم، نیازمند 6 راهبرد اساسی هستیم.

وی افزود: مسئله اول آن است که رفتار دولت و ملت ایران و مباحث مربوط به مسائل هسته‌ای سنجیده و معقول بوده و اروپایی‌ها در مواضع ظاهری آمریکا را به حفظ برجام تشویق می‌کنند، اما در نشست‌های خصوصی و محرمانه آمریکایی‌ها را به نقض برجام وامی‌دارند.

محبی‌نیا تصریح کرد: ملت و دولت ایران و حاکمیت در جمهوری اسلامی به برجام و مذاکرات آن اهمیت قائل است و از آن خارج نخواهد شد، اما اگر آمریکایی‌ها بخواهند از این قرارداد خروج پیدا کنند و به شارلاتان بازی‌های خود ادامه دهند، ما نیز به سرعت از این توافق خارج خواهیم شد.

وی ادامه داد: دیپلماسی هوشمند و عالمانه و متکی به ارزش‌های ملت ایران حاصل وضعیتی است که ما آن را مدیریت می‌کنیم.

نماینده مردم میاندوآب، شاهین‌دژ و تکاب بیان کرد: عراقچی و وزارت امور خارجه باید گفتمان را احیا کنند، چرا که آمریکایی‌های بدبخت دائم بر اثر سیاست‌های زورگویانه سوخته‌اند که می‌توان به جنگ جهانی اول و دوم اشاره کرد و اکنون نیز در مسئله داعش و تروریسم افراطی اروپا بیشتر از آمریکا در معرض آسیب قرار دارد.

وی ادامه داد: چینی‌ها باید بدانند دورانی که خود را به خواب می‌زدند به سر آمده، چرا که در صورت ادامه این وضعیت آشفتگی جهان را خواهد گرفت.

محبی‌نیا تأکید کرد: ملت و دولت‌های مستقل در خاورمیانه باید بدانند که منشأ تروریست و ناامنی آمریکاست و بسیاری از کشورهای قومی و قبیله‌ای نمی‌گذارند که ملت‌هایشان از این مسئله خبردار شوند. طالبان، القاعده و داعش و تمام گروه‌های تکفیری و افراطی مولود سیاست‌های کثیف آمریکا است.

نماینده مردم میاندوآب، شاهین‌دژ و تکاب افزود: خاورمیانه و مردم آن بدانند که ترامپ با هوچی‌گری تا به حال 800 میلیارد دلار از عربستان، امارات و برخی کشورهای عربی به دست آورده و به آمریکا برده است و باید بر سر مردم خاورمیانه بمب فرود بیاید. 

محبی‌نیا در پایان خاطرنشان کرد: ما تحت هیچ شرایطی در رابطه با منافع ملی کوتاه نخواهیم آمد و مولفه‌های مؤثر و قدر ما منافع ملی، ولایت، دولت و ملت و سپاه و ارتش و تک‌تک مردم ما در ایران و خارج از کشور هستند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.