سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عضو مجلس خبرگان رهبری:

کنگره بین‌المللی علامه بهابادی در قم و نجف برگزار می‌شود

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: کنگره بین‌المللی علامه بهابادی اواخر سال ۹۷ در قم و نجف برگزار خواهد شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم ؛آیت‌الله وافی،عضو مجلس خبرگان رهبری امشب در دیدار با آیت‌الله نوری همدانی که در دفتر این مرجع تقلید برگزار شد، اظهار داشت: کنگره بین‌المللی علامه بهابادی اواخر سال 97 در قم و نجف برگزار خواهد شد.

وی بابیان اعلام فراخوان ارسال مقالات از سال 95 افزود: فراخوان ارسال مقالات از سال 95 آغاز شده و تاکنون بالغ‌بر 200 مقاله به دبیرخانه کنگره بین‌المللی علامه بهابادی ارسال‌شده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: 60 مقالات برگزیده در قالب سه جلد منتشر شده و کتاب‌های دیگری نیز از این عالم مجتهد در زمینه‌های تفسیری و سیره علمی و عملی به همراه حاشیه الارشاد و الدخان به چاپ رسیده است.

آیت‌الله وافی ادامه داد: در سفر چند سال قبل رهبری به شهر یزد ایشان از مقام علمی علامه بهابادی قدردانی کردند و تأکید کردند که ایشان علاوه بر جایگاه علمی والا در عرصه‌های سیاسی نیز جایگاه ارزشمندی داشته است.

عضو شورای عالی سیاست‌گذاری حوزه علمیه عنوان کرد: طلبه‌ها باید با سوابق علمی و عملی ملأ عبدالله آشنا شده و با آن‌ها انس‌گیرند همچنین تاکنون بیش از 10 آثار از ملأ عبدالله بهابادی یزدی کشف و منتشرشده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: بعد از سفر به عراق در رابطه با علامه ملأ عبدالله بهابادی یزدی صاحب کتاب حاشیه بعد از تحقیقات به یزد و به اصفهان می‌روند و بعد از سن سال 35 بر اساس مشکلات به وجود آمده به‌سوی شیراز می‌روند و نزدیک به 20 سال در شیراز درس خواندند بودند

وی افزود: با تحقیقاتی که در نجف داشته‌ایم منزل و زندان ایشان را پیداکرده‌ایم و در جلسه‌ای که با رئیس دانشگاه کوفه داشته‌ایم مشخص شد ایشان تمام مذاهبی که دران جا بوده‌اند را مدیریت می‌کرده‌اند.

انتهای پیام/ش

اواخر سال 97 کنگره ی علامه بهابادی برگزار می شود

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.