سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کارشناس پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی استان اصفهان

دمای هوای اصفهان 4 درجه افزایش پیدا کرده است

کارشناس مسوول پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی استان اصفهان گفت: دمای شهر اصفهان نسبت به روز گذشته ۴ درجه افزایش داشته و در گرم ترین ساعات به ۲۶ و در خنک ترین ساعات به ۱۱ درجه سانتی گراد رسید.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،ساناز جعفری  در خصوص آخرین وضعیت هوای استان اصفهان گفت: در حال حاضر دمای شهر اصفهان ۱۱ درجه  است که نسبت به  روز گذشته ۴ درجه افزایش داشته و روز گذشته در گرمترین ساعات به ۲۶ و  در خنک ترین ساعات به ۱۱ درجه سانتی گراد رسید.

وی ادامه داد: در این مدت گرم‌ترین نقطه استان خور و بیابانک و چوپانان با ۳۳ درجه و خنک‌ترین نقطه میمه با دمای ۲ درجه گزارش‌شده است. کارشناس مسوول پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی استان اصفهان با اشاره به اینکه نقشه‌های هواشناسی بیانگر جوی نسبتاً پایدار در سطح استان است، ادامه داد: بر این اساس طی دو روز آینده در اکثر مناطق استان آسمان به‌صورت صاف تا کمی ابری و غبار صبحگاهی پیش بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه دمای هوا در ۲۴ ساعت آینده در اکثر مناطق تغییر محسوسی نخواهد داشت، اظهار کرد: گاهی وزش باد و افزایش ابر در مناطق غربی استان اصفهان پیش‌بینی می‌شود. از سوی دیگر بنا بر اعلام سایت محیط‌ زیست استان اصفهان هوای اصفهان با میانگین ۱۰۷ در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس قرار گرفته است.

بر این اساس، به ترتیب بیشترین مناطق آلوده شهر اصفهان ایستگاه چهارباغ خواجو با شاخص ۱۰۶، خیابان رودکی ۱۰۴، خیابان پروین ۱۰۸، میدان امام حسین (ع) ۱۰۹، بزرگراه خرازی به شاخص ۱۱۰ رسیده است و ایستگاه بلوار دانشگاه ۱۰۴ و میدان احمدآباد با شاخص ۱۰۹ بهترین وضعیت هوایی را در بین مناطق مختلف شهردارند و میزان آلاینده‌ها در این محل نسبت به سایر مناطق اصفهان کمتر است. هم‌چنین شاخص آلودگی هوا در شهرستان‌های خمینی‌شهر عدد ۱۰۶، مبارکه ۱۰۳، کاشان ۸۷ و سگزی شاخص ۹۰ را نشان می‌دهد.

شاخص کیفی هوا (AQI) معیاری است که غلظت ترکیبات مختلف آلاینده موجود در هوا را که دارای حدود مجاز متفاوت با واحدهای مختلف هستند، تبدیل به یک عدد بدون واحد کرده و وضعیت آلودگی هوا را سطوح مختلف نمایش می‌دهد. بر اساس شاخص آلودگی هوا، این شاخص از صفرتا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم، ۳۰۱ تا ۵۰۰ خطرناک است.

 

انتهای پیام/م

 

وضعیت جوای هوای استان اصفهان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.