سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هزار و ۷۰۰ شهید دانش آموز در مازندران

هزار و ۷۰۰ شهید از آموزش و پرورش مازندران دانش آموز هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، علیرضا یونسی معاون سیاسی امنیتی استانداری مازندران در مراسم گرامیداشت یکهزار و ۷۰۰ شهید دانش آموز مازندران در دبیرستان علوم و معارف ساری گفت: در مجموع ۲ هزار و ۴۰۰ شهید مازندران از جامعه آموزش و پرورش هستند که یک هزار و ۷۱۰ نفر آنان هنگام شهادت دانش آموز بودند.

وی با تاکید بر ضرورت استمرار راه شهدا بویژه دانش آموزان شهید توسط دیگر دانش آموزان، افزود: شهادت حیات معقول است و پیام شهدا این است که باید در راه دفاع از ارزشها، دین و انقلاب و ملت جانمان را در طبق اخلاص بگذاریم و این رمز جاودانگی شهدا است.

یونسی گفت: اولین شهید فرهنگی مازندران شهید علی ولیپور پاشاکلائی که عنوان نخستین شهید فرهنگی مازندران را دارد، متولید سال ۱۳۲۹ بود و در آذر ماه سال ۵۹ در دفاع از مرز‌های میهن اسلامی در کوی ذوالفقاریه آبادان جانش را فدا کرد.

سیدعلی قاسمی مدیرکل آموزش و پرورش مازندران نیز در این مراسم با بیان اینکه یک پنجم شهدای مازندران متعلق به جامعه آموزش و پرورش هستند، گفت: انتظار است که جامعه آموزش و پرورش بیش از همه دستگاه‌ها در مسیر اهداف شهدا باشند.

وی افزود: پیام شهدا تلاش برای درستی و سلامت خودمان و جامعه است، معلمان باید به شهدای دانش آموز و معلم تعهد دهند هرگونه هزینه‌ای برای قدم نهادن در راه شهدا را می‌پردازند و بیشتر از سایر جامعه باید این آمادگی را داشته باشند.

انتهای پیام/آ

سهم شهادت هزار و هفتصد نفری دانش آموزان مازندران از دفاع مقدس

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.