سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فراهانی در صحن علنی شورای شهر تهران:

شهردار تهران دستورالعمل خزانه داری واحد را اجرا کند

عضو شورای شهر تهران گفت: با توجه به دستورالعمل خزانه داری شهرداری‌ها که توسط وزیرکشور اردیبهشت ماه امسال ابلاغ شده است، شهردار تهران دستورالعمل خزانه داری واحد را اجرا کند.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مجید فراهانی عضو شورای شهر تهران در تذکر پیش از دستور خود در هجدهمین جلسه علنی شورای شهر تهران خطاب به محمدعلی نجفی شهردار تهران متذکر شد و اظهار کرد: با توجه به دستورالعمل خزانه داری شهرداری‌ها که توسط وزیر کشور اردیبهشت ماه امسال ابلاغ شده است، شهردار تهران دستورالعمل خزانه داری واحد را اجرا کند.

 وی افزود: خزانه داری و استقرار خزانه داری کل (واحد) در کشورمان پیشینه ای قریب به یکصد سال دارد که متاسفانه در شهرداری ها به این مساله کمتر توجه شده بود، به نحوی که پس از گذشت پنجاه سال از تصویب آئین نامه مالی شهرداری ها، بالاخره وزارت کشور در اردیبهشت ماه سال جاری در اجرای ماده 43 آئین نامه مالی شهرداری ها دستورالعمل «خزانه داری در شهرداری ها» را جهت اجراء ابلاغ کرد که لازم است از اهتمام وزیر کشور به سامان بخشی و ایجاد وحدت رویه قانونی در امور مالی و محاسباتی شهرداری ها تشکر و قدر دانی کنم.

عضو شورای شهر تهران گفت: با عنایت به اهمیت خزانه داری در شهرداری تهران و لزوم استقرار خزانه واحد در سطح شهرداری،سازمان ها و شرکت های وابسته در اجرای مواد 78 و 79 قانون شهرداری ها و تبصره ذیل بند 12 ماده 71 قانون شوراهای اسلامی کشور و دستورالعمل خزانه داری ابلاغی وزیر کشور به شماره 25459 مورخ 2/2/1396 در رابطه با اجرای این دستورالعمل و ارائه گزارش اجرا به شهرداری تهران تذکر می دهم.

فراهانی تصریح کرد: بر اساس ماده 5 این دستورالعمل، شهردار خزانه دار شهر محسوب می شوند و هرگونه تفویض اختیارات خزانه داری رافع مسئولیت ایشان نخواهد بود.

وی افزود: همچنین بر اساس تبصره 2 ماده 5 این دستورالعمل،. سازمان ها و شرکت های تابعه شهرداری باید هرگونه منابع درآمدی و سایر وجوهی که به موجب بودجه مصوب هر سازمان یا شرکت وصول می‌شود باید نزد حساب های خاص خزانه واریز شود.

عضو شورای شهر تهران گفت: مطمئنا استقرار خزانه واحد در شهرداری تهران در چارچوب دستورالعمل خزانه داری در شهرداری ها می تواند سرآغاز تحول در مالیه شهری شهرداری تهران باشد و فرصت بهبود و اصلاح رویه های مدیریتی را بیش از پیش فراهم کند.

فراهانی تصریح کرد: امیدوارم با اجرای به موقع این دستورالعمل اهتمام نجفی، شهردار تهران شاهد «شفافیت»،«قانون مداری» و «کارآیی» بیش از پیش مالیه شهری در تهران؛ شهر زندگی باشیم.

انتهای پیام/

لزوم توجه شهرداری تهران به خزانه داری واحد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.