سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استاندار مرکزی:

قول می دهیم مشکل کارگران هپکو تا پایان امسال رفع شود

استاندار مرکزی گفت: قول می دهیم مشکل کارگران هپکو تا پایان امسال رفع شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ سیدعلی آقازاده استاندار مرکزی با بیان اینکه ظرف دو هفته، هشت جلسه با کارگران مجموعه هپکو برگزار شده است و امیدواری برای رفع مشکلات وجود دارد ، گفت: این قول را می دهیم که مشکل کارگران هپکو تا پایان امسال رفع شود.

آقازاده ضمن اینکه از کارگران هپکو خواست دغدغه معیشت نداشته باشند و به آنها اطمینان  داد که این کارخانه به اوج  برخواهد گشت افزود: کارخانه هپکو با قدمتی 40 ساله برندی برای نظام و منطقه خاورمیانه محسوب می شود و افق روشنی برای رفع مشکلات این کارخانه در انتظار است.


قولی که وزیر داد وکارگران پیگیر آن هستند

بعد از مشکلات اخیر صنایع اراک، ربیعی وزیرکار، تعاون و رفاه اجتماعی چهارشنبه پنجم مهرماه با دستور رئیس جمهور با سفر به اراک مشکلات شرکت هپکو و کارگران آذرآب را در چند جلسه با مسئولان استان مرکزی بررسی کرد و از پرداخت همه معوقات کارگران هپکو و آذرآب خبرداد.

ششم مهرماه فردای سفر وزیرکار به اراک، محمود زمانی قمی استاندار سابق مرکزی از اعطای ۲۷۰ میلیارد ریال وام به شرکت‌های هپکو و آذرآب و واریز ۲۵۰ میلیارد ریال به حساب کارگران این دو شرکت خبرداد.

زمانی قمی افزود: با تلاش‌ها و پیگیری‌های انجام شده و حمایت دولت خدمتگزار، بیش از ۸۰ درصد از معوقات دو واحد صنعتی هپکو و آذرآب پرداخت شد.

وی اضافه کرد: تلاش برای تسویه مابقی معوقات کارکنان هپکو با جدیت ادامه دارد و به زودی باقی مانده مطالبات هم پرداخت می‌شود.

اعتراض چندین باره کارگران هپکو

کارخانه هپکو اراک بعد از خصوصی شدن با مشکل مواجه شد و این مشکل در یک سال اخیر به حدی شد که کارگران دست به اعتراض زدند.

کارگران شرکت هپکو همچنین در سال96 درتاریخ‌های 30 مهرماه ،اول مهرماه، ۲۹ شهریور،۲۸ شهریور ۸ شهریور، ۱۳ تیرماه،۱۲ تیرماه و ۹ تیرماه در اعتراض به پرداخت نشدن حقوقشان تجمع اعتراضی برپا کردند.

شرکت هپکو اراک بعد از مدت‌ها دست و پنجه نرم کردن با معظلات و چندین بار اعتراض و تجمع کارگران این شرکت سرانجام با تغییر سهام دار، اول مرداد 96فعالیت مجدد را شروع کرد.

شرکت ساخت ماشین آلات راهسازی هپکو یکی از قدیمی‌ترین و قدرتمند‌ترین واحد‌های تولیدی ماشین آلات راهسازی خاورمیانه، بعد از واگذاری به بخش خصوصی با مشکلات عدیده‌ای مواجه شد.

این کارخانه حدود ده سال پیش در سازمان خصوصی سازی کشور به بخش خصوصی واگذار شد، اما سهامدار اصلی آن نتوانست از پس این واحد به خصوص کارگران برآید و حقوق کارگران این شرکت چندین ماه معوق شد و این امر اعتراضات چند باره کرارگران را در پی داشت.

کارگران شرکت هپکوکه مدتهابود حقوق و دستمزد خود را دریافت نکرده بودند چندین بار برای دریافت مطالباتشان در میدان صنعت اراک و مقابل استانداری مرکزی تجمع کردند.

بعد از این مشکلات سازمان خصوصی سازی کشور در اوایل سال ۹۶ در آگهی مزایده، سهام اصلی شرکت هپکو را از سهامدار قبلی سلب وبه شرکت هیدرو اطلس زیر مجموعه یک شرکت آلمانی واگذار کرد.

کارگران ۲ هفته به مرخصی اجباری رفتند تاسهامدار جدید زمینه را برای فعالیت مجدد فراهم کند و بعد از این تعطیلات اول مرداد ماه ۹۶ با شروع بکار مجدد کارخانه به کاربازگشتند.

انتهای پیام /ج

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.