سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

امضای توافقنامه اجرای شتابگر ملی ایران در استان قزوین

برای اجرایی کردن مصوبات سفر ریاست جمهوری، توافقنامه انجام پروژه عمرانی طرح ملی چشمه نور ایران (شتابگر ملی) به امضاء رسید.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ استاندار قزوین در نشست با محمدجواد لاریجانی رئیس پژوهشگاه دانش‌های بنیادی گفت: شتابگر ملی ایران از بزرگترین طرح‌های علمی کشور است و به نوعی باید آن را مهم‌ترین زیرساخت توسعه علمی و فناوری ایران اسلامی نامید.

عبدالمحمد زاهدی افزود: اجرای این طرح بزرگ علمی می‌تواند ضمن دستاورد‌های مربوط به حوزه علم و فناوری به پیشبرد سیاست‌های اقتصاد مقاومتی کمک کند.

وی اضافه کرد: با اجرای این طرح در استان قزوین، هزاران دانشمند ایرانی در آن مشغول به کار خواهند شد.

استاندار گفت : طرح چشمه نور (شتابگر ملی) با استفاده از توان و ظرفیت فنی ومهندسی پیمانکاران بزرگ کشور اجرایی خواهد شد.

به گفته استاندار، طرح شتابگر ملی با حمایت معاونت علمی وفن آوری ریاست جمهوری، وزارت علوم، سازمان انرژی اتمی وپژوهشگاه دانش‌های بنیادی کشور واستانداری قزوین در حال پیگیری است.

در طرح چشمه نور ایران (شتابگر ملی)، تشعشعات مختلف هسته‌ای که دارای کاربرد‌های علمی متعدد هستند برای انجام طرح‌های تحقیقاتی، علمی و اکتشافات از سوی دانشمندان و متخصصان در حوزه‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند.

این طرح ملی با هدف رسیدن به پرتو‌های نوری بسیار درخشنده (میلیارد‌ها برابر درخشنده‌تر از نور خورشید) که راه را برای انجام آزمایش‌های دقیق در رشته‌های مختلف هموار می‌سازد، اجرا می‌شود.

این طرح که یک آزمایشگاه بزرگ علمی محسوب می‌شود، در حوزه‌های مختلف علمی از جمله پزشکی، فیزیک، شیمی، الکترونیک، داروسازی و کشاورزی کاربرد خواهد داشت.

انتهای پیام/

 

اجرای طرح چشمه نور در استان قزوین

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.