سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دستگیری لیدر تورهای خارجی در کرمان

یک لیدر تور های غیر مجاز کویر لوت در کرمان به همت اطلاعات سپاه دستگیر شد .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  ،  امشب (دوشنبه 8 آبان 96) فردی به نام «ق» که در حوزه تورهای گردشگری غیر مجاز به بیابان لوت فعالیت داشته و بدون توجه به دستورالعمل های شورای امنیت کشور؛ گردشگران خارجی را به مناطق ممنوعه منتقل می کرد؛ با حکم دادستانی،توسط سازمان اطلاعات سپاه ثارالله استان کرمان شناسایی و توسط ماموران فرماندهی انتظامی در بخش جنوبی کویر(حوزه ی بم) دستگیر شد.

همایی،مدیرکل انتظامی و امنیتی استانداری کرمان گفت : این فرد در آخرین اقدام خود 17 گردشگر خارجی را به وسیله‌ی 5 دستگاه خودرو؛ بدون توجه به مقررات و دستورالعمل های امنیتی و ایمنی وارد مناطق قرمز کویر لوت کرده بود که نامبردگان به بم منتقل شدند.

همایی افزود: متهم مذکور در کشور آلمان دفتر فروش تورهای ترکینگ(پیاده روی‌های ماجراجویانه) را دایر کرده و بر اساس رصدهای اطلاعاتی برخی از پیمایش های نامبرده در مناطق ممنوعه‌ی کویر بوده است.

 وی به مخاطرات برای امنیت گردشگران اشاره و عنوان کرد: مفقود شدن؛ گرفتار شدن در طوفان‌های کویری و یا زمین‌های نامناسب و صعب‌العبور از مخاطرات است ، ضمن این‌که کویر لوت در رصد اطلاعاتی نیروهای نظامی و امنیتی قرار داشته و هماهنگی نکردن برای ورود به مناطق کویری(جز محدوده ی سبز) می تواند موجب بروز مشکل برای کسانی شود که مقررات ورود به کویر را نادیده گرفته اند.

کویر لوت بر اساس مصوبات امنیتی و ملاحظات ایمنی؛ به سه بخش سبز(آزاد) نارنجی(نیازمند مجوز و با هماهنگی)و قرمز(ممنوعه) تقسیم شده است و هر گونه ورود بدون مجوز به مناطق نارنجی و قرمز می تواند مخاطرات جدی برای امنیت گردشگران به دنبال داشته باشد.

انتهای پیام/ی

دستگیری لیدر تورهای غیرمجاز خارجی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.