سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بهمن در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

حمایت جنگنده‌های روسی از محور مقاومت در نبرد‌های زمینی سوریه

کارشناس مسائل روسیه گفت: روسیه در نبرد علیه تروریست‌های تکفیری در سوریه از جنگنده‌های سوخو بهره می‌گیرد.

شعیب بهمن کارشناس مسائل روسیه در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره نقش روسیه در آزادسازی مناطق سوریه از دست تروریست‌های تکفیری، اظهار کرد: روسیه بر مبنای استراتژیکی که برای خودشان از زمان حضور در سوریه تبیین کرده بودند، تصمیم نداشتند وارد جنگی طولانی مدت یا نبرد نظامی بلند مدت شوند.

وی با بیان اینکه روسیه رویکرد دوجانبه‌ای در سوریه دارد، تصریح کرد: تمایل اولیه روسیه در تحولات سوریه مبتنی بر این بود که در کوتاه مدت و در حوزه نظامی مسائل را به سمتی پیش ببرند که بتوانند در نهایت پای میز مذاکره، بحران سوریه را از نظر سیاسی حل و فصل کنند.

کارشناس مسائل روسیه افزود: روس‌ها در عرصه‌ نبرد‌های میدانی و نظامی حضور موثری در سوریه داشته و سعی می‌کنند مناطق تحت تسلط گروهک‌های تروریستی را با همکاری نیرو‌های محور مقاومت آزاد کنند و از طرفی تلاش دارند تا پای میز مذاکره سیاسی به بحران سوریه خاتمه دهند.

بهمن به تسلیحات مورد استفاده روسیه برای غلبه بر تروریست‌های تکفیری اشاره کرد و افزود: روسیه از تسلیحات و تجهیزاتی که در طول سال‌های گذشته به آنها دست پیدا کرده در سوریه بهره می‌برد و متناسب با عملیات‌های مختلف این تسلیحات و تجهیزات متفاوت است.

وی اضافه کرد: مهمترین مساله‌ای که در ابعاد حضور نظامی روسیه در سوریه مطرح بوده، عملیات‌های نظامی هوایی روسیه است که توسط جنگنده‌های این کشور علیه تکفیری‌ها برای حمایت از نیرو‌های مقاومت در میدان زمینی سوریه انجام می‌شود.

کارشناس مسایل روسیه ادامه داد: در نبرد‌های نیرو‌های روسیه علیه تکفیری‌ها در سوریه انواع بمب افکن‌ها و جنگنده‌های سوخو مورد استفاده قرار می‌گیرد.

بهمن درباره آینده روابط روسیه با کشور‌های منطقه، بیان کرد: روس‌ها تمایل دارند با تمامی کشور‌های منطقه روابط خوبی داشته و سعی در پیشبرد روابط سیاسی با کشور‌های منطقه را دارند.

وی گفت: برای روسیه مهم است تا با بازیگران و قدرت‌های منطقه در عرصه تحولات منطقه‌ای روابط گسترده‌ای داشته و این روابط را بویژه در حوزه‌های اقتصادی گسترش دهند. بخشی از این همکاری‌ها در حوزه فروش تسلیحات و بخشی دیگر در حوزه مباحث مرتبط با انرژی برای روسیه معنا پیدا می‌کند.

انتهای پیام/

نقش جنگنده‌های سوخو در نبرد‌های روسیه علیه تروریست‌های تکفیری

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.