سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید کشور مطرح کرد؛

۳۶ هزار نفر از شهدای کشور، شهدای دانش آموز هستند

معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید کشور گفت: ۳۶ هزار نفر از شهدای کشور را شهدای دانش آموز تشکیل می‌دهند.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ حجت الاسلام محمدحسن کاویانی راد، معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید کشور امروز ۸ آبان در دومین کنگره شهدای دانش آموز که در تالار مجتمع «احسان» برگزار شد، با اشاره به اینکه امام (ره) مسیر شهادت را برای این مردم گشود، تصریح کرد: امروز اجتماع ما با یاد و نام شهدای دانش آموز برپا شده است.

وی با اشاره به اینکه ۳۶ هزار نفر از شهدای کشور را شهدای دانش آموز تشکیل می‌دهند، اظهار داشت: صحبت از شهدای دانش آموز باعث می‌شود تا عمق و توسعه یکی از سرمایه‌های این کشور را به رخ دشمن بکشیم، مهمترین بعد سرمایه، سرمایه اجتماعی جامعه است.

معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید کشور با بیان اینکه سرمایه‌های اجتماعی چهار مولفه اساسی دارد که ارزش‌های مشترک، ارتباطات و پیوند انسانی، اعتماد و در نهایت مشارکت، این مولفه ها است، تصریح کرد: امروز سرمایه اجتماعی کشور در معرض تهدید است این را از اتفاقات اخیر می‌توان متوجه شد و پیام شهدای دانش آموز اینست که آرمان ها، ارزش ها، برنامه ها، شیوه و عملکرد امام (ره) در حد اعلا اثر داشته است باید از خودمان بپرسیم چه شعاری باید مطرح شود که نسل جوان به جای فرار، قرار بگیرد چرا که هر حرف حسابی برای همه گروه‌ها جذاب نیست، اما هنر امام (ره) این بود که با یک کلام همه را دور هم جمع کرد.

حجت الاسلام محمدحسن کاویانی راد با اشاره به اینکه ارزش‌های انقلابی اگر خوب مطرح شود برای جهانیان جذاب خواهد بود، اضافه کرد: در اوج تحریم‌ها هر چه فشار بیشتر می‌شد، مشارکت مردم و محبت مردم هم به همان اندازه به همدیگر بیشتر می‌شد، چه شد که مادران شهدا، جوانان رعنای خود را به جنگ اعزام کردند، این به معنی اثر پیام امام (ره) در جامعه و اوج مشارکت است.

وی بیان کرد: خون شهدای انقلاب بود که خدا، امام (ره) را به این مردم هدیه کرد، امیدوارم خون شهدای دانش آموز، شهدا و شهدای مدافع حرم باعث شود تا شاهد هدیه ظهور حضرت مهدی (عج) باشیم.

حجت الاسلام محمدحسن کاویانی راد بیان کرد: نسل جوان امروز از زیر ساخت‌های مناسب برای درک و تحلیل فرهنگ ایثار برخوردار نیست چرا که امروز آنان مخاطب ما نیستند، امروز یک نسل جوان خشمگین و عصبانی توانایی تحلیل ندارد و همه فشار‌های دشمن بر این است که مردم عصبانی باشند و از این رو امروز وظیفه مسئولان این است که قبل از ارائه پیام عواملی که باعث تحریک منفی آنان می‌شود را از سر راه بردارند.

وی ادامه داد: امروز برگزاری بزرگداشت شهید فهمیده کاری ارزشمند است، اما به شدت نیازمندیم درونی شدن شهید فهمیده در نسل جدید ایجاد کنیم چرا که سرمایه معنوی و اجتماعی بزرگترین داشته این نظام است.

انتهای پیام/ن

برگزاری دومین کنگره شهدای دانش آموز در فارس

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.