سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه؛

توزیع ۸ میلیون وعده غذا در اربعین حسینی

در مراسم اربعین حسینی حدود ۸ میلیون و ۲۷۰ هزار وعده غذایی گرم و سرد در بین زائران حسینی تقسیم می‌شود.

به گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نشست خبری تشریح برنامه های سازمان اوقاف و امور خیریه کشور ویژه برنامه های اربعین حسینی، صبح امروز مورخ دوشنبه هشتم آبان‌ماه، با حضور حجت الاسلام والمسلمین احمد شرفخانی معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه و حجت السلام والمسلمین سید کاظم موسوی متقی، مسئول محور عراق ستاد اربعین، در ساختمان سازمان اوقاف برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین شرفخانی در ابتدای این مراسم در خصوص تشریح برنامه های اربعین حسینی گفت: جمله ای که شاید جامعه ترین جمله است بیان مقام معظم رهبری است که می‌فرمایند: «شروع جاذبه مغناطیسی حسینی در روز اربعین است.» امروز هم این مغناطیس حسینی است که دل همه عاشقان اباعبدالله الحسین ع را به خود جذب می کند. این حرکت مردم در ایام حسینی بزرگترین کنگره وحدت اسلامی است، که اگر بخواهیم تجلی ایمان، گذشت و انفاق را شاهد باشیم، در روح حرکت اربعین حسینی شاهد هستیم و بهترین عزت اسلام اربعین حسینی به عنوان بزرگترین حرکت جهانی از آن یاد می شود.

وی در ادامه بیان کرد: امروز شاهد آن هستیم که هرکسی نسبت به توان خودش برای خدمت‌رسانی به زائران قدم برمی‌دارند. حتی در عراق کسانی هستند که در عرصه‌ خدمت رسانی ورود پیدا می کنند، اما نکته جالب این است که وقتی به موقوفات خود رجوع می کنیم می بینم که در صد سال پیش کسانی هستند که اموال خود را برای اربعین حسینی وقف کرده اند.

معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه در پنج ماه پیش با توجه به جلسه هایی که شکل گرفت درخصوص برنامه های ستاد اربعین حسینی بیان کرد: ستاد اربعین در استان‌ها شکل گرفته و از ظرفیت امامزادگان و بقاع متبرکه استفاده شد.

حجت الاسلام والمسلمین شرفخانی گفت: آنچیزی که رقم خورده است، وجود یازده محور در شلمچه، مهران، خسروی، زاهدان، کربلا، نجف، کاظمین، سامرا و طریق الحسین (از نجف تا کربلا) و همچنین برپایی ۱۵ موکب است که ۵ موکب در ایران و ۱۰ موکب در کشور عراق را در نظر گرفته ایم.

وی افزود: علاوه بر این، ۵۰ بقعه متبرکه را در مسیر زائران کربلا در امامزادگان طراحی کرده ایم.

حجت الاسلام والمسلمین شرفخانی تاکید کرد: با توجه به ظرفیت‌های امامزادگان، ۹ امامزاده در کشور عراق و در مجموعه ۷۴ موکب در ایران و عراق برای خدمت‌رسانی به زائران در نظر گرفته شده است.


معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه، درخصوص تشریح سرفصل های خدمت‌رسانی در موکب های برپا شده اظهار کرد: بخشی از این خدمت رسانی ها توزیع پذیرایی و اغذیه است که ۸ میلیون و ۲۷۰ هزار وعده غذایی گرم و سرد را در نظر گرفته ایم. همچنین موکب های ما براساس ظرفیت مکانی که دارند از ۱۰ تا ۲۰ روز برپا هستند.


وی در ادامه با اشاره به مجهز بودن تمام امکانات موکب های پذیرایی، عنوان کرد: هرشب میزان ۴۱ هزار و ۲۰۰ نفر از زائران هستیم که ۲۴ و ۲۰۰ نفر را در خاک عراق و ۱۷ هزار نفر را در ایران میزبانی خواهیم کرد.

حجت الاسلام والمسلمین شرفخانی در پایان با بیان اینکه ۲۹۰۰ بقعه متبرکه در اربعین حسینی در کشور ایران مراسم عزاداری خواهد داشت، خاطرنشان کرد: حدود ۲۰ خیمه معرفتی با حضور ۲۰۳ نفر از روحانیون به عنوان مبلغ در مسیر طریق الحسین و دیگر محورهای پیاده روی اربعین حسینی برگزار خواهد شد.

 

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
خانم تحصيلكرده
۰۰:۳۹ ۰۹ آبان ۱۳۹۶
خدا قوت به همه زایران و خدمت گزاران حسینی
التماس دعا