سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برای اولین بار

موکب دانشجویان، میزبان دانشجویان عاشق اباعبدالله از سراسر جهان

برای اولین بار، امسال موکب دانشجویان در کربلا میزبان دانشجویان کشورهای مختلف است.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ پیاده‌روی اربعین حسینی (ع) ابعاد فراوانی دارد که درک همه بعدهای آن در توان یک انسان نیست. وصف بعضی از ویژگی های این حرکت بی‌نظیر از زبان و قلم برنمی‌آید و صرفا منحصر به تجربه آن می‌شود.

بنابراین هر کسی که از این پیاده‌روی سخن می‌گوید مانند کسی است که از یک جنگل بزرگ فقط چند درخت در حد توان دید چشمانش می‌بیند و وقتی بخواهد ابعاد و زیبایی‌های این پیاده‌روی عظیم را توصیف کند قطره‌ای از دریا را نمایان می‌کند.

حس و حال خوب و زیبایی های زیارت سید الشهدا (ع) در اربعین و حضور در میان پیاده‌روی عاشقان آن حضرت مانند بوی خوش عطر قابل وصف نیست و باید آن را تجربه کرد.

تجلی وحدت و مودت جهان اسلام در پیاده‌روی اربعین

حضور چندین میلیون زائر با پای پیاده از تمام نقاط دنیا و اقوام گوناگون از سفید پوست و سیاه پوست و از اروپا و آمریکا تا آسیا و آفریقا در کربلای معلا و آن همه خدمت زائران به یکدیگر و حس خوب میانشان نماد وحدت و مودت اسلام ناب محمدی (ص) است و همین طور از برکات منحصر به فرد زیارت امام حسین (ع) در اربعین می‌باشد.

باید رفت و دید و تجربه کرد که چگونه انسان چند روز از عمر و زندگی خود را در کنار میلیون‌ها نفر با زبان و ملیت‌های مختلف می‌گذراند و از سوی هیچ کس کوچکترین انرژی منفی دریافت نمی‌کند بلکه به کرات در این سفر محبت از خودگذشتگی و احترام زائران را نسبت به خود و دیگران می‌بیند و آن وقت است که انسان از خود می‌پرسد کجای دنیا چنین چیزی در این ابعاد مشهود است؟!

عاشقان واقعی حسین (ع) حامیان مظلومان جهانند

خط و مشی امام حسین (ع) اصلاح جامعه است آنجا که می فرمایند: "من برای احیاء امر به معروف و نهی از منکر قیام کردم" و از مهمترین مصادیق آن در عالم مقابله با ظلم و ظالم است.

باور نکنید کسی را که مدعی عشق به حسین (ع) است و نسبت به ظلم بی تفاوت است و به ظالم بغض ندارد!

به قول امام موسی صدر (حفظکم الله) "مگر می شود کسی عزادار امام حسین (ع) باشد و بغض ظالمان و مستکبران در دل نداشته باشد؟!"

عاشقان واقعی سید الشهدا (ع) حامیان مظلومان جهانند به همین دلیل می‌بینیم همه شهدای گرانقدر مدافع حرم چه ایرانی و چه غیرایرانی از خادمان و عاشقان اباعبدالله (ع) و شرکت کنندگان در عزاداری ها و پیاده‌روی اربعین بودند.

حرکت و مقاومت رزمندگان اسلام همواره برگرفته از آموزه‌های سید و سالار شهیدان و درس‌های عاشورایی آن حضرت است.

تصویر پیاده‌روی اربعین جلوه ای از لشگریان امام زمان (عج)

چنین حرکت عظیمی که در دنیا نظیر آن وجود ندارد اگر به خوبی بازتاب جهانی بیابد امام حسین (ع) را به همه مردم عالم می‌شناساند و فریاد آزادگی و هیهات من الذلة را به گوش عالمیان می‌رساند.

فضایل زیارت اباعبدالله الحسین (ع)

من باب فضلیت زیارت امام حسین (ع) روایت احادیث بسیاری وجود دارد.

امام رضا (ع) می‌فرمایند: کسی که قبر جدم حسین (ع) را در کنار فرات زیارت کند مثل کسی است که خدا را بالای عرش زیارت نموده است. (ثواب الاعمال، شیخ صدوق، صفحه 147)

امام باقر (ع) می‌فرمایند: اگر مردم می‌دانستند که چه فضیلتی در زیارت مرقد امام حسین (ع) است از شوق زیارت می‌مردند. (ثواب الاعمال، شیخ صدوق، صفحه 319)

امام صادق (ع) می‌فرمایند: بیست حج بروید ثواب یک بار زیارت حسین (ع) برایتان نوشته می‌شود. (کامل الزیارات، صفحه 162)

تمام علما و عرفای بزرگ تشیع نیز همواره و به اجماع معتقد بوده و هستند که رسیدن به درجات بالای معنوی و سعادت و کمال جز بهره‌گیری از محبت اهل بیت (ع) به خصوص عشق به حسین فاطمه (س) میسر نیست.

 

برقراری ارتباط در جهان اسلام و مبارزه با اسلام ستیزی

امروز که در تمام نقاط دنیا آتش اسلام ستیزی به دست دشمنان خدا شعله ور است و به مسلمانان کشورهای مختلف مثل سوریه، عراق، یمن، میانمار، نیجریه و کشمیر ظلم می‌شود و نسبت به آنها به بدترین شکل توسط جلادان شیطان‌صفت جنایت صورت می‌گیرد و صدای هیچ نهاد مدعی دروغین حقوق بشری هم درنمی‌آید بیش از هر زمانی لازم است که در جهان اسلام ارتباط گسترده و تنگاتنگ ایجاد شود.

به همین منظور دانشجویان بسیجی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات تهران به صورت آتش به اختیار و با حمایت‌های مردمی و استعانت از حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در راستای فعالیت فرهنگی خدمت به زوار کربلا و به خصوص ایجاد ارتباط و تعامل بین دانشجویان و جوانان مسلمان سراسر دنیا از ظرفیت راهپیمایی عظیم اربعین استفاده کرده و تصمیم به برپایی موکب بزرگ دانشجویان جهان اسلام گرفته اند این خادمان و عاشقان حسینی (ع) امسال در اولین شروع به کار خود در سه کیلومتری بین الحرمین و در کنار عمود شماره 1397 میزبان دانشجویان زائر اباعبدالله الحسین (ع) از سراسر دنیا خواهند بود.

علی مظفری مسئول اجرایی موکب دانشجویان جهان اسلام در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان بیان کرد: امسال اولین سال شروع فعالیت موکب دانشجویان جهان اسلام است که به همت 80 دانشجو، کارمند و استاد خادم از دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات تهران که عاشقانه بیش از 2 ماه از وقت و توان خود را در این راه به کار گرفتند، در میدان سید جوده واقع در ورودی کربلا و عمود 1397 طی روزهای 10 الی 18 آبان برپا می شود.

دانشجوی خادم الحسین (ع) ادامه داد: از کشورهای مختلف دانشجویان مسلمان به این موکب دعوت شده اند و برنامه های خدماتی و فرهنگی برای این عزیزان در نظر گرفته ایم.

مظفری در رابطه با خدمات موکب عنوان کرد: در موکب دانشجویان جهان اسلام برای زائران خدمات اسکان، پذیرایی، خدمات پرستاری و پزشکی، غرفه اطفال، خادم افتخاری و خدمات فرهنگی از جمله نمایشگاه عکس رهبران جهان اسلام، پرده خوانی، سینما مقاومت،ارتباط و تعامل بین دانشجویان مسلمان، مشاوره و برگزاری مراسم سخنرانی، سینه زنی و روضه خوانی به زبان های مختلف فارسی، عربی، اردو، آذری و انگلیسی را خواهیم داشت.

این فعال دانشجویی با اشاره به تامین مایحتاج موکب توسط کمک های مردمی گفت: همه آنچه که برای برپایی موکب نیاز داشتیم در مدت کوتاهی با کمک های مردمی مهیا شد.

بعضی کمک نقدی برای خرید وسایل مورد نیاز کردند و یکی فرش و یکی مواد غذایی، هر کس هر چه در توان داشت با عشق و اخلاص وقف کرد و به برپایی موکب رونق بخشیده است.

محمدرضا آبدار مسئول بسیج دانشجویی واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: ظرفیت موکب دانشجویی جهان اسلام حدود دو هزار نفر و محدوده فعالیتش در جهت اجتماع دانشجویان جهان اسلام در نظر گرفته شده است و به صورت شبانه‌روزی به زائرین خدمات رفاهی، بهداشتی فرهنگی و... ارائه می‌دهیم.

وی با اشاره به یکی از فعالیت‌های شاخص فرهنگی در مراسم اربعین امسال اضافه کرد:گردهمایی دانشجویان کشورهای دیگر در این موکب است، به‌طوری که ما طی مراسم اربعین میزبان هیات دانشجویی کشورهای پاکستان، سوریه، یمن و عراق خواهیم بود.

آبدار در مورد خدمات پزشکی این موکب گفت: در بخش پزشکی علاوه‌بر درمان و مداوای بیماران، اقدامات دیگری از جمله ماساژدرمانی زائرین و تقویت قوای از دست‌رفته زائران با دمنوش‌های گیاهی انجام خواهد شد.

مسئول بسیج دانشجویی واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی در مورد اهداف کلان در نظر گرفته‌شده جهت برپایی این موکب، اظهار داشت: نشر مبانی اعتقادی و اصیل تشیع با هدف گسترش فرهنگ شیعی و مبارزه با انحرافات و اسلام آمریکایی و انگلیسی، صدور آرمان‌های انقلاب و تقویت جبهه مقاومت در جهان اسلام و مبارزه با ظلم و اسلام ستیزی، شبکه‌سازی بین دانشجویان مسلمان، ارائه خدمات رفاهی پزشکی و فرهنگی به زائرین اباعبدالله الحسین (ع) و اسکان آن ها، در نظر گرفته شده است.

گزارش از سینا احدیان

انتهای پیام/

 برپایی موکب دانشجویان جهان اسلام با هدف وحدت مسلمانان در کربلا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۳:۱۴ ۰۹ آبان ۱۳۹۶
بسیار عالی انشالله قسمت همه بشه مردم برن کربلا
ناشناس
۱۲:۴۳ ۰۹ آبان ۱۳۹۶
فکر میکنم 99 درصد ایرانی هستند