سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نشست اقتصادی اتاق‌های بازرگانی سلماس و وان ترکیه برگزار شد

هیئت ۳۲ نفری مسئولان و تاجران اتاق بازرگانی وان ترکیه امروز با هیئت تجاری سلماس دور میز مذاکره نشستند و نقش توسعه بازارچه‌های مرزی ۲ طرف در افق تجاری ایران و ترکیه را مورد تاکید قرار دادند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛هیئت ۳۲ نفری مسئولان و تاجران اتاق بازرگانی وان ترکیه پس از حضور در ارومیه و خوی طی روز‌های گذشته، امروز با هیئت تجاری سلماس دور میز مذاکره نشستند و نقش توسعه بازارچه‌های مرزی ۲ طرف در افق تجاری ایران و ترکیه را مورد تاکید قرار دادند.
جواد جبارزاده، سرپرست فرمانداری سلماس در این نشست گفت: راه اندازی منطقه ویژه اقتصادی و بازارچه مرزی سلماس در آینده نه چندان دور می‌تواند نقش مهمی در توسعه تجارت بین وان و سلماس را فراهم کند.

بازارچه مرزی کوزه رش بهترین پتانسیل برای توسعه تجارت بین وان و سلماس


نجدت تقوا، رئیس اتاق بازرگانی وان ترکیه نیز پس از بازارچه مرزی کوزه رش سلماس از این بازراچه به عنوان بهترین پتانسیل برای شناساندن و رفت و آمد تجار ترک با طرف ایرانی یاد کرد و گفت: استعداد‌های منطقه کوزه رش سلماس به صورت کامل ارزیابی شده است و در آینده نزدیک در جهت بازگشایی این بازارچه و بازارچه گلینجک ترکیه در هیات مرکزی تصمیم گیری می‌شود.
تقوا با اشاره به دیدار ریاست جمهوری دو کشور دوست و برادر ایران و ترکیه با تاکید بر این که ایران مهم‌ترین دروازه ترکیه به آسیاست، گفت: تحقق هدفگذاری تجارت ۳۰ میلیارد دلاری بین ایران و ترکیه با تقویت همکاری‌های اقتصادی و تجاری استان‌های مرزی بین ۲ کشور میسر می‌شود.

انتهای پیام/م

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.