سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آغاز پایش هیدرومتری تالاب نوروزلو در میاندوآب

رئیس اداره حفاظت محیط زیست میاندوآب گفت: پیرو در دست اجرا بودن طرح مدیریت جامع تالاب نوروزلو، پارامتر‌های هیدرو گرافی این تالاب پایش و اندازه گیری خواهد شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛علیرضا بقالی رئیس اداره حفاظت محیط زیست میاندوآب اظهار داشت: از ابتدای امسال با حضور دست اندرکاران، ذینفعان، کارشناسا، نمایندگان دولتی و تشکل‌های مردمی پروژه طرح مدیریت تالاب سد نوروزلو در منطقه حفاظت شده در قالب ۳ کارگاه و به مدت هفت روز در جریان بوده است؛ همچنین کارگاه نهایی به زودی برگزار خواهد شد.

بقالی افزود: پیرو در دست اجرا بودن طرح مدیریت جامع تالاب نوروزلو، پارامتر‌های هیدرو گرافی این تالاب پایش و اندازه گیری خواهد شد.

وی ادامه داد: بخشی از این طرح با هدف پایش اکولوژیکی و شاخص‌های مختلف کیفی و کمی تالاب انجام خواهد شد، بر این اساس در مرحله اول در دو نقطه محل اشل‌های اندازه گیری عمق آب در داخل تالاب نصب شد.

تالاب سد نوروزلو میاندوآب در داخل منطقه حفاظت شده به همین نام قرار داشته که پهنه این تالاب پوشیده از نیزار بوده که محل مناسبی برای زیستگاه و زادآوری انواع آبزیان، انواع گونه‌های پرندگان آبزی و کنار آبزی از جمله انواع حواصیل، لک لک، اردک، غاز، چنگر، آبچلیک، پلیکان، انواع گونه‌های شکاری وابسته به آب و... می‌باشد.

همچنین پستاندارانی از جمله گرگ، روباه، خرگوش، گراز، سمورآبی و. در این منطقه زیست می‌کنند.

انتهای پیام/م

پایش هیدرومتری تالاب نوروزلو در میاندوآب آغاز می شود

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.