سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بازدید از مناطق دور افتاده جازموریان؛

رئیس علوم پزشکی جیرفت در راه جازموریان محروم!

اعضای هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت از مرکز خدمات جامع سلامت چاه ابراهیم در فاصله 110 کیلومتری از مرکز شهرستان رودبار بازدید داشتند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان دکتر ایمان قاسم زاده در حاشیه این بازدید با بیان اینکه امروز یکی از دورترین روستاهایی که در جنوب کرمان پزشک برای ارائه خدمت به مردم در آن مستقر است بازدید داشتیم گفت: دور افتاده بودن و راه صعب العبور این روستاها مانعی برای ارائه خدمات بهداشت و درمان و استقرار پزشک، ماما، بهورز، دندانپزشک، 115 و ... در جنوب کرمان نیست و امروز شاهد ارائه ارتقای سطح خدمات سلامت هستیم.

وی با بیان اینکه مرکز جامع خدمات سلامت روستای چاه ابراهیم جمعیتی بیش از 3 هزار نفر را تحت پوشش قرار میدهد، افزود: اینکه امروز هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت از نحوه ارائه خدمات بهداشتی در روستاهای محروم و دور افتاده جازموریان بازدید می کند از برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

قاسمزاده با بیان اینکه در دیدار مردمی برخی روستاها مردم از ارائه خدمات بهداشتی رضایت دارند و البته بالا بردن سطح آگاهی مردم با مشارکت نهادها آموزشی و فرهنگی در ارتقای سلامت جامعه نقش دارد ، تصریح کرد: برای ارائه خدمات بهتر ترجیح ما این است که بهورزان بومی در منطقه مستقر باشند تا با شناختی که از مردم روستای خود دارند، خدمات بهداشتی با تأثیرگذاری بیشتری انجام شود که در این راستا مراکز آموزش بهورزی در اکثر شهرستانهای تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی جیرفت راه اندازی شده است.

وی با اشاره به احداث مرکز درمان بستر در زهکلوت در آینده نزدیک گفت: بیمارستانهای جدید جنوب کرمان در زمینه تخصیص پزشک متخصص به صورت ویژه دیده میشوند و سعی می کنیم، متخصص زنان و داخلی در راستای ارائه خدمات درمانی مناسب در این شهرستان برای بیمارستان سید الشهدا جذب شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت با اشاره به بازدید از مراکز جامع خدمات سلامت زهکلوت، چاه حسن، اسلام آباد و ... در شهرستان رودبار اظهار کرد: در حال حاضر 10 مرکز خدمات جامع سلامت فعال در رودبار داریم که 5 مرکز جدید هم با اعتبار بیش از 50 میلیارد ریال احداث و آماده تجهیز و بهره برداری هستند.

انتهای پیام/ح

خدمات جامع سلامت در جازموریان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.