سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اعزام زائران با اتوبوس؛

انتقال 45 هزار نفر زائر اربعين حسينی با ناوگان حمل ونقل جاده ای استان

مدير كل اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای استان كرمان ازپيش بينی سفر 45 هزار نفر زائركرمانی به مرزهای شلمچه و چزابه برای شركت در مراسم اربعين حسينی خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ؛خداداد مقبلی مدیرکل اداره حمل و نقل استان کرمان گفت : 509 دستگاه اتوبوس آمادگی جابجايی مسافرين اربعين حسينی را به مرز شلمچه و چزابه خواهند داشت لذا امكان اعزام روزانه 70 دستگاه اتوبوس به مرز های عراق وجود دارد


وی افزود: استان كرمان بدليل توانمندی كه در بخش حمل و نقل مسافر برون شهری دارد، بعنوان معين استان سيستان و بلوچستان تعيين شد تا در صورت اعلام نياز اداره كل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان سيستان و بلوچستان ،در اسرع وقت نسبت به اعزام اتوبوس جهت اعزام زائرين اربعين حسينی از سيستان وبلوچستان به مرز های عراق اقدام خواهد شد.


وي با بيان اينكه فروش بليط اينترنتی ناوگان اتوبوسی برای سفر زائران آغاز شده است تصریح کرد: نرخ كرايه همان نرخ سال گذشته می باشد و هيچ افزايش كرايه ای در استان نخواهيم داشت.

مقبلی با تاكيد بر اينكه ناوگان عمومی امن ترين وسيله مسافربری در جاده ها است افزود: دلايل افزايش تصادفات در جاده ها استفاده از وسايل نقليه شخصی در هنگام سفرمی باشد وبايد فرهنگ استفاده از وسايل نقليه عمومی در بين مردم افزايش يابد تا از هزينه ها و مشكلات ديگر جلوگيری شود.

مدير كل اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای استان كرمان اظهار کرد: با توجه به نشست های متعددتوجيهي كه با تشكل های صنفی بخش مسافر داشته ايم مقرر شد، تمامی شركت ها و موسسات مسافربری با نظارت مضاعف و كنترل اتوبوس های اعزامی، ايمن بودن خودرو راتائيد واجازه خروج از پايانه های مسافر را صادر کنند.

مقبلی افزود: در خصوص ارائه خدمات مناسب به زائرين از قبيل انجام پذيرايی، توقف به موقع جهت انجام فريضه نماز، رعايت نكات ايمنی و سرعت مطمئنه و..... دستورات لازم داده شده و در صورت مشاهده هرگونه تخلف، رانندگان وشركتهای خاطی به كميسيون های رسيدگی به تخلفات معرفی خواهند شد.

وی یادآورشد: استفاده از رانندگان و كمك رانندگان دارای كارت هوشمند، كنترل مضاعف مديران فنی، مجهز بودن به سيستم سپهتن كه توسط جی پی اس كنترل و اطلاعات درطول سفر را به مراكز پليس راه ارسال می كند و همچنين عدم استفاده از ناوگان فرسوده از ديگر مواردی است كه با همكاری نيروهای انتظامی، پليس راه و كارشناسان اين اداره كل، قبل از حركت و در طول مسير با جديت پيگيری می شود.

مقبلی با اعلام شماره سامانه پيامكی 3000143 مستقر در اداره كل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان كرمان براي دريافت انتقادات، پيشنهادها و شكايات مردمی گفت: اميدواريم امسال همچون سال های گذشته سفرزائرين بدون حادثه باشد و همچنين شاهد رضايتمندی زائران از سفر به كربلای معلی باشيم.
انتهای پیام/ح

ادامه اعزام زائران کرمانی اربعین با اتوبوس های عمومی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.