سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اختتامیه مسابقات ملی قرآن کریم ویژه ورزشکاران خواهر در شیراز

مسابقات ملی قرآن کریم ویژه خواهران ورزشکار، جوانان و کارکنان وزارت ورزش و جوانان با معرفی ۳۶ برگزیده در شیراز به پایان رسید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ رضایی دبیر برگزاری این دوره از مسابقات گفت: در بخش خواهران مسابقات ملی قرآن کریم ۲۸۵ نفر از بانوان ورزشکار، کارکنان و نونهالان وزارت ورزش و جوانان از سراسر کشور حضور داشتند.

وی با بیان اینکه امسال ۷۰۰ نفر در این دوره حضور دارند، افزود: این ورزشکاران در مدت دو روز در بخش‌های قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، حفظ یک جزء و ۱۰ جزء با یکدیگر به رقابت پرداختند.

رضایی بیان کرد: هدف از برگزاری این مسابقات، ترغیب جوانان و کارکنان اداره ورزش و جوانان با مفاهیم و معارف قرآنی است.

مشاور قرآنی وزارت ورزش و جوانان گفت: مسابقات بخش برادران از فردا با حضور ۳۱۵ شرکت از سراسر کشور برگزار می‌شود.

خاکی ادامه داد: برای اولین بار امسال دو بخش نونهالان و بین الملل به این مسابقات اضافه شده است که در بخش نونهالان شرکت کنندگان زیر ۱۵ سال در بخش‌های تحقیق و حفظ یک جزء با یکدیگر رقابت می‌کنند.

وی اظهار کرد: در بخش بین الملل هم ۳۰ حافظ و قاری تلاوت کننده برتر بین المللی از ۱۰ کشور اسلامی در محفلی قرآنی گرد هم می آیند.

مشاور قرآنی وزارت ورزش و جوانان گفت: شرکت کننده‌های بین المللی از کشور‌های ترکیه، آلمان، مالزی، سومالی، آذربایجان، تاجیکستان، لبنان، عراق و افغانستان هستند.

وی افزود: پارسال ۲۲ هزار نفر از سراسرکشور در این رقابت‌ها شرکت کردند و امسال با افزایش ۳۰ درصدی تعداد شرکت کنندگان به ۲۶ هزار نفر رسیده است.

خاکی بیان کرد: مراسم اختتامیه مسابقات برادران، ۹ آبان با حضور الشاد اسکندروف رئیس مجمع جوانان سازمان کنفرانس اسلامی و مفتی اعظم کشور ترکیه برگزار می‌شود.

مراسم اختتامیه سومین دوره مسابقات ملی قرآن ویژه ورزشکاران، جوانان و کارکنان اداره ورزش و جوانان در حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) در حال برگزاری است.
انتهای پیام/ر

مسابقات ملی قرآن کریم در شیراز

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.