سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حق شناس:

شهرداری مرجع رسیدگی به آلودگی هوا نیست

عضو پنجمین دوره شورای اسلامی شهر تهران گفت: شهرداری مرجع رسیدگی به مسئله آلودگی هوا نیست و این کار در حوزه قانون شهرداری نمی‌گنجد.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛محمد جواد حق‌شناس عضو پنجمین دوره شورای اسلامی شهر تهران اظهار داشت: در مقوله محیط زیست نمی‌توان با نگاه  حاکمیتی مسئله آلودگی هوا را مرتفع کرد.

وی ادامه داد: وقتی در مورد سیستم‌های آلاینده محیط زیست صحبت می‌کنیم و مسائلی چون آلودگی هوای کلانشهرها را مورد بررسی قرار می‌دهیم ضرورت دارد که با نگاه فرهنگی به این موارد بپردازیم.

حق شناس تاکید کرد: مسئله محیط زیست به عنوان یک موضوع مطالبه ملی مطرح است و به مراقبت دائمی نیاز دارد.

وی خاطرنشان کرد: کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران آمادگی دارد که در کنار سازمان حفاظت از محیط زیست به مقوله کاهش آلودگی هوا و ساماندهی این موضوع در شهر تهران ورود کند.

عضو پنجمین دوره شورای اسلامی شهر تهران ضمن انتقاد از عدم یکپارچگی نهاد مسئول در حوزه کاهش آلودگی هوا تصریح کرد: شهرداری مرجع رسیدگی به مسئله آلودگی هوا نیست و این کار در حوزه قانون شهرداری نمی‌گنجد.

حق‌شناس اضافه کرد: شهرداری امکان کنترل آلودگی‌هایی که در 5 کیلومتری شهرها اتفاق می‌افتد را ندارد و در این حوزه مسائلی از این دست بسیار است.

وی تاکید کرد: سازمان حفاظت از محیط زیست به عنوان اصلی‌ترین نهاد در حوزه محیط زیست باید اقدامات لازم را  برای کاهش آلودگی هوا انجام دهد و شهرداری و شورای شهر نیز همکاری‌های لازم در این رابطه را با سازمان حفاظت از محیط زیست خواهند داشت.

انتهای پیام/

انتقاد عضو شورای شهر از یکپارچه نبودن مسئولان در مقابله با آلودگی هوا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.