سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

والی جوزجان:

دو هزار خانواده در نتیجه درگیری طالبان و داعش آواره شده ‏اند

مسئولان محلی ولایت جوزجان می‌گویند که در نتیجه درگیری طالبان و داعش در این ولایت، بیش از دو هزار خانواده آواره شده‌اند.

به گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، مسئولان محلی ولایت جوزجان می‌گویند که در نتیجه درگیری طالبان و داعش در این ولایت، بیش از دو هزار خانواده آواره شده‌اند.

«لطف‌الله عزیزی»، والی جوزجان گفته است که درگیری بین گروه طالبان و داعش از چندی به این طرف در ولسوالی قوش‌تپه جریان دارد و دو طرف تلاش دارند مناطق بیشتر را در کنترل بگیرند.

عزیزی افزوده که بیشتر آوارگان از ولسوالی قوش‌تپه جوزجان هستند و دروازه‌های مکاتب در این ولسوالی، نیز به روی دانش‌آموزان مسدود است.

به گفته او، در نتیجه درگیری دو طرف، تنها در ولسوالی درزاب بیش از ۵۸ باب مکتب بسته شده که باعث محروم شدن حدود ۳۰ هزار دانش‌آموز از مکاتب شده‌اند.

بیشتر آوارگان به شهر شبرغان مرکز ولایت جوزجان پناه آورده‌اند که اکنون با کمبود مواد پوشاکی، غدایی و نبود خدمات صحی مواجه هستند.

این درحالی است که چندی پیش بر اثر درگیری میان طالبان و داعش در این ولایت، بیش از ۵۰ جنگجوی دو طرف کشته و شماری از اعضای دیگر آنها زخمی شدند.

بر اساس آمارهای ارائه شده، در حال حاضر حدود ۵۰۰ جنگجوی داعش و بیش از ۷۰۰ عضو طالبان در ولسوالی‌های قوش‌تپه و درزاب جوزجان باهم درگیر هستند.

انتهای پیام/

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.