سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ضیائی:

هلال احمر را از کارهای حزبی پاک نگه داشتیم

رئیس سازمان سابق هلال احمر گفت: هلال احمر از کارهای حزبی پاک نگه داشته شده است.

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سید امیر حسین ضیائی رئیس سابق سازمان هلال احمر در مراسم تودیع و معارفه روسای قدیم و جدید هلال احمر که امروز(شنبه) برگزارشد،اظهار کرد: معاون اول رئیس جمهور کمک های زیادی به سازمان هلال احمر انجام دادند که یکی از این موارد گرفتن حق سازمان هلال احمر از سازمان ثبت اسناد و املاک است.

وی افزود: 470 شهید از سازمان هلال احمر به کشور تقدیم شده است.

ضیایی بیان داشت: کارهایی زیادی در طول 30ماه گذشته انجام شده و هر چه خوب است مربوط به جوانان داوطلب و هر چه بد بوده مربوط به بنده است.

رئیس سابق سازمان هلال احمر افزود: معتقد هستم که کار در هلال احمر روزی است و روزی بنده 30ماه بود که آن را به پیوندی می سپارم.

ضیایی افزود: در این مدت سعی کردیم تا هلال احمر را سازمانی بی حاشیه نگه داریم و حزبی عمل نکنیم و پرچم هلال احمر را سفید نگه داریم.

وی گفت:در بخش پاسخ به سوانح و حوادث در دولت یازدهم و دوازدهم به 3 میلیون نفر توسط هلال احمر امدادرسانی شده که این رقم 200 درصد افزایش داشته است.

وی با اشاره به اسکان اضطراری گفت: در این مدت 750 هزار نفر از خدمات سرپایی بهره‌مند شدند و 18 هزار عملیات رهاسازی نیز صورت گرفته است.

رئیس سابق جمعیت هلال‌احمر در ادامه به فعالیت جوانان آن سازمان اشاره کرد و گفت: 3 میلیون نفر از خدمات جوانان بهره‌مند شده و یک میلیون نفر نیز در طرح دادرس شرکت کرده‌اند. در بخش داوطلبان نیز 3 میلیون نفر از خدمات رایگان بهره‌مند شدند و 1100 میلیارد تومان کمک‌های مردمی انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: 3 میلیون نفر نیز در عتبات عالیات و حج از خدمات هلال‌احمر بهره‌مند شدند و در این مدت نیز توانسته ایم 58 درصد از هزینه‌های پشتیبانی را کاهش دهیم.

ضیایی با اشاره به افزایش سرمایه‌های اجتماعی گفت: خدمت به سرمایه‌های اجتماعی بسیار حائز اهمیت است و این موضوع در هلال‌احمر مورد توجه قرار گرفت.

رئیس سابق جمعیت هلال‌احمر در مورد بهترین تغییرات جمعیت هلال‌احمر در این مدت گفت: انجام اقدامات مبتنی بر شواهد و درس‌های آموخته شده، انجام فعالیت‌ها از حالت روزمرگی به صورت برنامه‌محور، داشتن آرمان و چالاک و هوشمند شدن جمعیت از بهترین تغییرات هلال احمر بوده است.

وی گفت: در حال حاضر هلال‌احمر مقتدرتر و حرفه‌ای‌تر شده است.

ضیایی گفت:‌ در این مدت مشارکت جوانان افزایش پیدا کرده و موفق شده‌ایم ظرفیت‌های بین‌المللی را تقویت کنیم. بنابراین می‌توان گفت که اکنون هلال‌احمر در جهت خدمت به مردم کارآمدتر فعالیت می‌کند.

انتهای پیام/

صحبت های ضیائی در مراسم تودیع و معارفه روسای قدیم و جدید هلال احمر

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.