سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هشدار سازمان ملل در خصوص بحران غذایی و دارویی ایجاد شده در نواحی شرقی حومه دمشق

نماینده کمیساریای عالی حقوق‌بشر سازمان ملل درباره بحران غذایی در نواحی تحت محاصره تروریست‌ها در حومه شرقی دمشق، پایتخت سوریه هشدار داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی میدل ایست مانیتور؛ «زید رعد الحسین»، نماینده کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد روز گذشته درباره شیوع قحطی و بحران موادغذایی در نواحی تحت محاصره تروریست‌ها در حومه شرقی دمشق، پایتخت سوریه هشدار داد.

این مقام سازمان ملل، اوضاع در نواحی تحت محاصره را «هولناک» توصیف کرد و از طرفین درگیری خواست تا اجازه ارسال غذا و دارو به ۳۵۰ هزار سوری که در محاصره قرار دارند، صادر کنند.

الحسین گفت: به تازگی تصاویری تکان دهنده و هولناک از نواحی تحت محاصره حومه شرقی دمشق منتشر شده است که نشان می‌دهد، بسیاری از کودکان از سوءتغذیه حاد رنج می‌برند. شاخص زندگی در غوطه شرقی بسیار بحرانی است و ما با اوضاع اضطراری بشری مواجه هستیم. پیش از این تصاویری از یک نوزاد سوری که به دلیل گرسنگی با مرگ دست و پنجه نرم می کرد، در رسانه ها منتشر شد که حاکی از عمق فاجعه در حومه دمشق است.

رویترز چندی پیش به نقل از امدادگران گزارش داد مردم نواحی حومه شرقی دمشق تقریبا بدون غذا و دارو به سر می‌برند و ادامه این روند می‌تواند موج جدیدی از مرگ و میر در سوریه را به دنبال داشته باشد.

انتهای پیام/

 

بحران در کشور جنگ‌زده سوریه

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.