سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ضرورت تقویت تعاونی‌های عشایر

استاندار قزوین بر ضرورت تقویت تعاونی‌های عشایر استان تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ عبدالمحمد زاهدی استاندار در جلسه شورای عشایر استان گفت: با تقویت تعاونی‌های عشایر و ساماندهی مناسب آن‌ها باید از ظرفیت ارزشمند صنایع دستی، دامپروری و زندگی عشایر برای رونق اقتصادی این گروه بخوبی استفاده کرد.

وی افزود: عمده محور‌ها و سیاست‌های استان ساماندهی امور و تقویت نهاد‌های مرتبط با آنهاست.

زاهدی تاکید کرد: باید با تشکیل امور عشایری استان ساختارمناسبی را شکل داد و البته ساماندهی امور عشایر به این معنی نیست که همه امور عشایر دولتی شود بلکه باید تعاونی‌های عشایر را تقویت کرد تا بتوانند واسطه‌ای بین دستگاه‌های دولتی و عشایر باشند.

استاندار اضافه کرد: عشایر باید امور مربوط به خودشان را با همین تشکل ها، انجام دهند و به دولت نیازی نداشته باشند.

زاهدی بیان کرد: تولید غذای ارگانیک، صنایع دستی و نوع زندگی عشایری از ظرفیت‌هایی است که در این مناطق وجود دارد که می‌تواند در طرح‌ها و برنامه ریزی‌ها مورد توجه قرار گیرد.

وی اضافه کرد: گردشگری فرهنگی در قالب زندگی عشایری می‌تواند برای گردشگران و مردم شهر‌ها بسیار جذاب باشد و از این ظرفیت نباید غافل شد.

زاهدی گفت: باید با برنامه ریزی مناسب علاوه بر شهر‌ها و روستا‌ها مناظر طبیعی و ساختمان‌های تاریخی استان، زندگی عشایری را هم به گردشگران معرفی کرد که این امر بر اقتصاد مردم عشایر تاثیر زیادی خواهد گذاشت.

استاندار گفت: قانون برنامه ششم بر اساس واقعیت‌های موجود در جامعه عشایری تنظیم شده است و اجرای آن‌ها به کیفی سازی زندگی عشایری کمک خواهد کرد.

انتهای پیام/

 

سخنرانی استاندار قزوین در جلسه شورای عشایر استان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.