به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، غلامحسین غلامیان افزود: 29 دفتر دولتی، 49 نمایندگی روستایی، 46 دفترپیشخوان و 245 دفتر ict( فناوری اطلاعات و ارتباطات)در سیستان و بلوچستان به مردم این استان خدمات پستی ارائه می کنند.
وی بیان کرد: مردم سیستان و بلوچستان می توانند با مراجعه به این دفاتر از خدمات پستی مورد نیاز خود بهره مند شوند.
وی با اشاره به تنوع خدمات پستی در سیستان و بلوچستان، افزود: رهگیری مرسولات پستی با استفاده از تلفن همراه در به منظور ارتقاء کیفیت خدمات رسانی به مردم میسر است.
وی تصریح کرد: سرشماره # 193* برای پیگیری مرسولات پستی، از سال 94 توسط شرکت پست جمهوری اسلامی ایران با همکاری اپراتورهای تلفن همراه اختصاص یافته است.
وی تصریح کرد: آشنایی با تمامی خدمات و سرویس های پستی قابل ارائه در تمامی واحدهای پستی از جمله رهگیری مرسولات نیروی انتظامی شامل مدارک خودرو، کارت نظام وظیفه، کارت موتورسیکلت و گواهینامه، تاییدیه کدپستی 10 رقمی، تعرفه های پستی، آدرس و نشانی دفاتر پستی و تماس با سازمانهای دولتی و غیردولتی نیز دسترسی پیدا کنند.
غلامیان اظهار داشت: رهگیری مرسولات پستی و اشیاء گمشده از طریق سایت شرکت ملی پست به آدرس www.post .it امکان پذیر است.
وی افزود: نامه های پستی مردم سیستان و بلوچستان با روش های عادی، پیشتاز و امانت به صورت زمینی، هوایی و ریلی به داخل و خارج از استان ارسال می شود.
وی بیان کرد: هم اینک 100 نامه رسان در سیستان و بلوچستان فعالیت می کنند که همه آنان مجهز به تبلت برای انجام کارها به صورت دیجیتال هستند.
وی مشخص نبودن نشانی به دلیل نبودن کدپستی و نام گذاری اماکن در کنار همکاری کم برخی نهادها در زمینه واگذاری برخی کارها نظیر ابلاغیه به اداره پست را از جمله مشکلات این نهاد در سیستان و بلوچستان ذکر کرد.
انتهای پیام/گ