سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گودرزی در موافقت با وزیر پیشنهادی علوم:

غلامی فردی بی‌حاشیه و دارای تعامل است/نباید دعواهای سیاسی را وارد محیط دانشگاه کنیم

نماینده مردم بروجرد گفت: دانشگاه محیط علمی است و نباید دعواهای سیاسی وارد دانشگاه شود.

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، عباس گودرزی نماینده مردم بروجرد در جریان روند رأی اعتماد به وزیر پیشنهادی علوم و در موافقت با منصور غلامی گفت: آن مسئله‌ای که برای یک مدیر حرف  اول را می زند نوع نگاه و طرز نگرش وی است.

وی افزود: اساسا یک فرد مبتنی بر نوع نگاه و نگرشش تصمیم می‌گیرد و بر اساس آن اقدام می‌کند. لذا جهت گیری فرد مهم است که ما را به سوی تمدن نوین اسلامی هدایت می‌کند و یا توسعه غربی.

گودرزی تصریح کرد: در جلساتی که در خدمت وزیر پیشنهادی وزارت علوم بوده ایم با نقطه نظراتی که توسط وی ارائه شد، به اثبات رسید که او فرزند انقلاب بوده و ادبیات وی همان ادبیات انقلاب است.

نماینده مردم بروجرد بیان کرد: یکی از آرزوهای نظام جمهوری اسلامی ایران، اسلامی شدن دانشگاه‌های کشور است و به فرموده حضرت امام خمینی (ره) دانشگاه می‌تواند مبدا تمامی تحولات است و اگر دانشگاه با عرصه و تکنولوژی روز دنیا همراه باشد از وابستگی ما به دیگر کشورها و خارج از مرزها کاسته خواهد شد.

وی ادامه داد: یکی از مسائلی که دشمن به واسطه ما را تهدید می‌کند، این است که نتوانسته‌ایم پیوند لازم را میان صنعت و دانشگاه برقرار سازیم. لذا اگر این مکان علمی مثبت اندیش، متعهد، امیدوار به آینده، معتقد به  مبانی دینی و اسلامی و مسائل انقلابی باشد، می‌تواند دانشجویان را به حرکت و تفکر وا دارد.

گودرزی تأکید کرد: اولویت اول کشور مبحث اقتصاد مقاومتی است لذا تفکرات انقلابی در هر کجا که نفوذ پیدا کند، می‌تواند مشکلات ما را حل کند و اقتصاد مقاومتی راه حل برون رفت از مشکلات کشور است و باید از مونتاژ به سمت نوآوری حرکت کنیم همانطور که مقام معظم رهبری فرموده‌اند دانشگاه مرکز علم، نوآوری است و باید دانشگاه به این شأن و جایگاه نظر داشته باشد.

نماینده مردم بروجرد گفت: برگزاری جلسات و کمیسیون‌های مختلف در راستای اقتصاد مقاومتی مشکلات ما را حل نخواهد ساخت و این گره را تنها یک وزیر انقلابی و شخصی که به مبانی و اصول انقلاب اعتقاد داشته باشد، می‌تواند بگشاید.

وی اذعان کرد: دانشگاه نباید جنبه سیاسی داشته باشد و نکته مثبت غلامی این است که بی حاشیه بوده و دارای تعامل و سعه‌صدر می باشد و مدیریتی که وی در دانشگاه داشته اثبات می کند که اهل استفاده از تمامی گرایش های سیاسی و ظرفیت های نیروهای جوان است.

گودرزی اذعان کرد: دانشگاه باید سیاسی باشد اما سیاست زدگی به هیچ عنوان درخور چنین محیط علمی نیست و ما نباید دعواهای سیاسی را وارد محیط دانشگاه کنیم چراکه رسالت این مکان علمی این است که گره های اقتصادی کشور را بگشاید.

نماینده مردم بروجرد ادامه داد: سوالی در اینجا مطرح است که  اقتصاد مقاومتی همه گره ها را باز می کند و برای آن کمیسیون و کمیته تشکیل می شود، اما کار پیش نمی آید و این معظل نشان دهنده یک گره علمی است و شناسایی و باز کردن آن کار استادان دانشگاه است.

گودرزی اظهار کرد: به نتیجه نرسیدن تلاش ها برای ایجاد اشتغال در دولت ها قبلی و فعلی و عدم پیشرفت محسوس اجرای اصل 44 و ریشه یابی این امر که چرا نقدینگی عظیم کشور در خدمت تولید و کشور نیست، اشکالات نظام بانکی و کافی نبودن تلاش ها برای تحقق عدالت اجتماعی، نشان دهنده وجود گره های علمی است.

وی افزود: امروز همه ما باید دست به دست هم دهیم و وزیر پیشنهادی علوم را نه تنها حمایت کنیم بلکه اجازه ندهیم بیش از این خلاء در کابینه و دانشگاه آسیب به پیکره جامعه علمی بزند.

گودرزی تصریح کرد: امروز چپی ها و راستی ها اگر برای معضلات کشور دغدغه مند هستند باید دست در دست هم دهند تا با معرفی و رأی به یک وزیر مومن، با اخلاق، معتقد به مبانی انقلاب و مسلط به علم، تحقیق و پژوهش بتوانیم مشکلات اقتصادی کشور را بگشاییم.

نماینده مردم بروجرد اظهار کرد: یکی از مشخصات وزیر پیشنهادی علوم این است که وی از خانواده ای متدین است و سوابق وی نشان می دهد که در  کنار علم و اخلاق مدیریت موفقی را در یکی از دانشگاه های کشور در کارنامه خود ثبت کرده است.

وی بیان کرد: اعتقاد او به جوانگرایی و سپردن مسئولیت ها به جوانان انقلابی ما را بر آن داشته که از وی حمایت کنیم و از همه نمایندگان می خواهد که به او رأی اعتماد مثبت دهند و اعتماد ما به او براساس گذشته درخشان وی است.

گودرزی تصریح کرد: امیدوارم او در آینده با ولایت مداری منویات رهبر انقلاب را که از اشراف ویژه ای برخوردار است مورد توجه قرار دهد.

نماینده مردم بروجرد افزود: او در میان مسئولان ارشد کشور تنها شخصی است که از نزدیک به موضوع های اصلی دانشگاه ها حساسیت دارد و از دانشجویان جوان و انقلابی حمایت می کند و مستقیما در مبحث اسلامی شدن دانشگاه ها با مسئولان ذیربط تشکیل جلسه می دهد.

انتهای پیام/

جلسه رای اعتماد به دو وزیر دولت 

رای اعتماد مجلس به اردکانیان و غلامی 

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.