سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش سهم شهرداری ها در اعتبارات عمرانی

معاون وزیر کشور گفت:درصورت تصویب کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی سهم 33 درصدی شهرداریهای کوچک از اعتبارات عمرانی به 47درصد افزایش می یابد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام؛مشاور رسانه ای نماینده مردم دهلران در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: جلسه بررسی مشکلات شهرداری های جنوب استان ایلام با حضور نماینده مردم در مجلس و معاون وزیر کشور در محل سازمان همیاری شهرداری ها برگزار شد.

 محسن شاه ولی اظهارکرد: به منظور بررسی وکاهش مشکلات شهرداری ها با تلاش نماینده شهرستان های حوزه جنوب ایلام جلسه ای با معاون عمرانی وزیرکشور ترتیب داده شد و در این جلسه که طی روزهای اخیر باحضور روسای شوراهای اسلامی شهر و ده شهردار مناطق جنوبی استان ایلام در محل سازمان همیاری شهرداری های کشور برگزار شد ، شهرداران به بیان مشکلات خود پرداختند.

وی افزود: دراین نشست کاظم زاده نماینده مردم شهرستانهای دهلران، دره شهر، آبدانان و بدره در مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه شهرداری های مناطق کوچک و توسعه نیافته به دلیل خصوصی بودن و نداشتن منابع مالی پایدار از درآمد پویا و دایمی برخوردار نیستند از رئیس سازمان همیاری شهرداری ها و معاون عمرانی وزیر کشور خواست نسبت به اعطای تسهیلات و مساعدت های مالی و قیر یارانه ای به این شهرداری ها کمک نماید.

کاظم زاده همچنین به عوامل توسعه نیافتگی شهرستان های جنوبی ایلام اشاره کردو یادآور شد: درحالی که سایر مناطق کشور پس از انقلاب اسلامی بر روی ریل توسعه و شکوفایی اقتصادی و عمران شهری سوار شدند، مناطق محروم ایلام درگیر 8 سال جنگ تحمیلی و آوارگی و پس از آن بصورت نیمه کاره مشغول بازسازی منازل شدند که هنوز نتوانسته اند به درجه مطلوبی از عمران و آبادانی و توسعه دست پیداکنند.

وی اضافه کرد: همین امر باعث شده اعتبارات مورد نیاز بصورت واقعی به این شهرستان ها اختصاص پیدا نکند و مبالغی که از محل اعتبارات عمرانی وکمیته های برنامه ریزی مصوب می شود نه تنها کامل تخصیص نمی یابد بلکه آن هم کفاف مشکلات و نیازمندی های شهرداری های مناطق محروم را نمی دهد.

کاظم زاده دراین نشست به اعتبارات شش ماهه سالجاری اشاره کرد و گفت: ازابتدای سالجاری تاکنون بالغ بر 101 میلیارد 155میلیون ریال به ده شهرداری حوزه جنوب استان پرداخت شد شده که نیمی از آن ازمحل اعتبارات مالیات بر ارزش افزوده بوده است که سهم شهرداری دهلران از این میزان 30 میلیارد و 140میلیون ریال بوده است. وی افزود:شهرداری ها نهادهای خودگردانی هستند که باید برای ایجاد منابع درآمدی پایدار تلاش کنند.

 مشاور رسانه ای نماینده مردم جنوب ایلام در مجلس شورای اسلامی، افشانی معاون عمرانی وزیرکشور دراین جلسه از پیگیری برای پرداخت تسهیلات کم بهره به شهرداری ها خبر داد و افزود: به منظور تقویت بنیه مالی این شهرداری ها اعتبارات دریافتی4سال اخیر آنان بررسی و درصورت دریافت نکردن اعتبارات مناسب سعی می شود در تزریق اعتبارات جدید علاوه بر جبران موارد گذشته و همچنین تخصیص اعتبارات مورد نیاز، مبلغی نیز بصورت ویژه به آنها اختصاص یابد.

وی پیشنهاد داد سهم شهرداری ها از 33درصد به 47 درصد در حوزه اعتبارات عمرانی افزایش یابد تا ازاین طریق بتوان بخشی از مشکلات مالی شهرداری ها را مرتفع کرد که نماینده مردم دهلران و نایب رییس کمیسون عمران مجلس از طرح این پیشنهاد در کمیسیون عمران و تلاش در جهت تصویب آن درآینده نزدیک خبر داد.

انتهای پیام/ د

 بررسی مشکلات شهرداری های جنوب ایلام

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.