سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جراحی موفقیت آمیز جوان‌ترین بیمار در بیمارستان، ولی عصر (عج)

عمل جوان‌ترین بیمار در مرکز جراحی قلب باز بیمارستان ولیعصر قائم شهر با موفقیت انجام شد.

 صادقی روابط عمومی بیمارستان ولیعصر (عج) قائم شهر در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری،  گفت: بیمار ۱۴ ساله‌ای که بعلت تنگی نفس در فعالیت روزانه بعد از معاینه و ویزیت توسط دکتر احمدی پور، متخصص داخلی با تشخیص بیماری قلبی به پزشکان متخصص قلب ارجاع داده شد.

وی افزود: این بیمار با تشخیص بیماری آنومالی ابشتین (بیماری مادرزادی قلب) توسط دکتر رحمان غفاری، متخصص جراحی قلب بیمارستان ولیعصر جهت جراحی قلب باز بستری شد.

صادقی گفت: آنومالی ابشتین یک بیماری نادر مادر زادی است که سمت راست قلب، بویژه دریچه سه لتی قلب را درگیر می‌کند و در این بیماری دریچه از جایگاه اصلی خود به سمت بطن راست حرکت می‌کند که نتیجه آن، یک بطن راست بسیار کوچک و رشد نیافته و دهلیز راست بسیار بزرگ است.

دکتر بصیرت فلوشیپ بیهوشی نیز درباره این بیمار در گفتگو خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، گفت: بیمار با تنگی نفس به پزشک مراجعه کرد و در معاینه اولیه صدای اضافه قلب شنیده شد که بعد از اکو کاردیوگرافی تشخیص بیماری قلبی داده می‌شود.

وی افزود: با انجام اکوکاردیوگرافی مری، بیمار کاندید جراحی قلب باز می‌شود.

دکتر بصیرت گفت: در این جراحی علاوه بر بستن سوراخ غیر طبیعی مسیر دهلیز، یک دریچه سه لتی در مکان طبیعی آن در قلب، تعبیه می‌شود تا قلب به عملکرد طبیعی خود بازگردد.

این بیمار کمتر از ۱۲ ساعت در بخش ICU با خارج کردن لوله‌های تنفسی، نفس کشیدن و فعالیت خود را بصورت طبیعی بر روی تخت شروع کرد در حال حاضر حال عمومی بیمار رضایت بخش است.

انتهای پیام/آ

جراحی جوان‌ترین بیمار در مرکز جراحی قلب باز بیمارستان ولیعصر قائم شهر

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.