سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سخنگوی پویش ضد تجارت تسلیحاتی در انگلیس؛

حمایت وزیر دفاع انگلیس از عربستان سعودی خفت‌بار است

سخنگوی پویش ضد تجارت تسلیحاتی در انگلیس سخنان وزیر دفاع این کشور را مبنی بر اینکه انتقاد از عربستان سعودی به روابط دوجانبه لندن-ریاض آسیب می‌زند، خفت‌بار خواند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الجزیره انگلیسی، اَندرو اسمیت، سخنگوی پویش ضد تجارت تسلیحاتی در انگلیس، در واکنش به سخنانمایکل فالون، وزیر دفاع این کشور، مبنی بر اینکه انتقاد از عربستان سعودی به روابط دوجانبه لندن-ریاض آسیب می زند و سعودی ها را از خرید سلاح از انگلیس منصرف می کند، تاکید کرد چنین سخنی خفت بار و ننگین است.

اَندرو اسمیت در گفتگو با الجزیره انگلیسی، سخنان مایکل فالون را تکان‌دهنده خواند و افزود «او (فالون) از نمایندگان پارلمان می خواهد صادرات و فروش سلاح را در برابر حقوق بشر و دموکراسی در اولویت قرار دهند. هنگامی که مردم نماینده ای را انتخاب می کنند به او رای می دهند تا خواسته های رای دهندگان را تامین کند و قطعا از او نمی خواهند درباره مسائلی که برای مردم دغدغه به شمار می آید سکوت کند تا مایکل فالون بتواند سلاح های بیشتری بفروشد.»

 اسمیت افزود ما نمی خواهیم شاهد این باشیم که دولت آگاهانه در جنایت هایی که سعودی ها مرتکب آن می شوند، مشارکت کند و یا به نقض هولناک حقوق بشر که چندین دهه است ملت عربستان سعودی مواجه با آن هستند ادامه دهد؛ یا جنایت هایی که ضد مردم یمن صورت می گیرد -جایی که یکی از فاجعه آمیزترین مصیبت های بشری در آن اتفاق می افتد، حضور داشته باشد. سخنگوی پویش ضد تجارت تسلیحاتی در انگلیس تصریح کرد این مصیب با سلاح های انگلیسی، جت های جنگی ساخت انگلیس و بمب های انگلیسی دامنه دار تر می شود و سیاستمدارانی همچون فالون هم از این جنایت ها پشتیبانی می کنند. 

اسمیت با بیان اینکه بین تجارت بین کشورها و فروش سلاح تفاوت وجود دارد، افزود «ما با ایده ی تجارت با عربستان سعودی هیچ مشکلی نداریم؛ چیزی که به آن اعتراض داریم پشتیبانی سیاسی و تسلیحاتی از رژیم این کشور است. این پشتیبانی در شرایطی اتفاق می افتد که آل سعود جنگی هولناک را ضد مردم یمن براه انداخته است. اولویت نخست ما تزریق نشدن تسلیحات به مناطق جنگی همچون یمن و جلوگیری از فروش سلاح به دیکتاتورهایی وحشی همچون عربستان سعودی است».

 

انتهای پیام/

انتقاد سخنگوی پویش ضد تجارت تسلیحاتی در انگلیس از حمایت فالون از عربستان

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.