سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور :

گسترش صنعت توریسم در دستور کار ‏است

رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور بابیان اینکه بعد از برجام راه ارتباط و تعامل بین‌المللی با جهان برقرار شد گفت : گسترش صنعت توریسم در دستور کار ‏است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، علی‌اصغر مونسان رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در سی و هشتمین جلسه اقتصاد مقاومتی استان سمنان بابیان اینکه بعد از برجام راه ارتباط و تعامل بین‌المللی با جهان برقرار شد و این گام مهمی در راستای توسعه صنعت گردشگری محسوب می‌شود گفت : قوانین حمایتی بخش صنعت گردشگری جزو اولویت‌های برنامه‌های دولت به شمار می‌رود.


وی بابیان اینکه گردشگری از مباحث مهم در اقتصاد و به‌عنوان صنعت سوم دنیا محسوب می‌شود، افزود: در ازای هر ۱۱ شغل یک شغل مربوط به گردشگری است و همچنین تولید اشتغال در حوزه گردشگری ارزان‌تر و کم‌هزینه‌تر از سایر بخش‌ها است.


صنعت گردشگری باعث دسترسی روان به منابع اقتصادی می‌شود

 

رئیس سازمان گردشگری و صنایع‌دستی کشور بابیان اینکه صنعت گردشگری می‌تواند ضمن ایجاد مسیر میانبر بازمان کوتاه و حجم سرمایه‌گذاری کم به پیشرفت کشور و توسعه اقتصاد کمک شایانی کند، ابراز داشت: صنعت گردشگری در بعد اقتصادی باعث ایجاد درآمد و شغل پایدار و دسترسی روان به منابع اقتصادی می‌شود.


مونسان بابیان اینکه گردشگری با ایجاد اشتغال پایدار بسیاری از مشکلات اجتماعی ناشی از بیکاری را کاهش می‌دهد، تصریح کرد: صنعت گردشگری در بعد اجتماعی، توزیع عادلانه ثروت و راه‌اندازی کسب‌وکارهای کوچک را در شهرهای کوچک به دنبال دارد که این امر در ایجاد عدالت اجتماعی مؤثر خواهد بود.


وی افزود: برخی کشورها در بعد اول اقتصاد خود گردشگری را ملاک عمل قرار دادند که به لحاظ مزیت‌های درونی، صنعت گردشگری را محور توسعه خود می‌دانند لذا ما نباید از مزیت کشور باوجود پتانسیل‌های بالای اقلیمی و زیستی و تاریخی غفلت کنیم.


رئیس سازمان گردشگری و صنایع‌دستی کشور بابیان اینکه در امر زیرساخت گردشگری با بهره‌گیری از طرح‌های خلاق و با نگاه سیاست‌های اقتصاد مقاومتی درون‌زا باید حرکت کنیم، ابراز داشت: بسیاری از خانه‌های تاریخی با نگاه خلاقانه و با بهره‌گیری از فرهنگ سنتی کشور جاذبه گردشگری ایجاد کردند که با استفاده از ظرفیت‌های درونی، اقامتگاه‌های بوم گردی رونق گرفته است.


مونسان در ادامه تصریح کرد: در کشوری باوجود جاذبه‌های طبیعی نباید خروج توریسم را شاهد باشیم که این مهم می‌طلبد تا به ظرفیت‌های گردشگری بیش‌ازپیش توجه شود.


وی بابیان اینکه وضعیت اقامتگاه‌ها و استانداردسازی باید در جذب توریسم مدنظر قرارگیری، افزود: طرح جامع حمایت از گردشگری در دست تهیه است که بی‌شک کمک به گردشگری داخلی و خارجی در دستور کار برنامه جامع کشور خواهد بود.


انتهای پیام / ه

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.