هاشمی با اشاره به باربری خارج از شهر ادامه داد: باربری در خارج از شهر ساماندهی دارد و هر کامیونی می خواهد باری را جابجا کند، ملزم به تهیه برگه بارنامه است.
رئیس شورای اسلامی شهر تهران اضافه کرد: وجود این بارنامه ها به دقت مشخص می کند که کامیون ها چه کالایی را به چه میزانی و از کجا به کجا منتقل می کنند، بنابراین نمی توانند بیش از حد مجاز بارگیری کنند. لذا از آسیب رسیدن به معابر و پل ها و خطر آفرینی در جاده ها جلوگیری می شود.
وی ادامه داد: متاسفانه در شهر تهران این موضوع قانونمند نبوده و ساماندهی لازم را ندارد، در تهران جایی برای صدور برگه حمل کالا و یا تقسیم بار وجود ندارد، لذا لازم است نسبت به ساماندهی آن تدابیری اندیشیده شود.
هاشمی با اشاره به تردد کامیون های فرسوده افزود: اگر ساماندهی صدور مجوز حمل بار انجام شود، می توانیم زمانی که رانندگان کامیون ها برای اخذ مجوز مراجعه می کنند، وضعیت خودروی آنها را به لحاظ فنی و سن بررسی و کد کذاری کنیم تا از تردد کامیون های فرسوده و دودزا جهت کاهش آلودگی هوا و خطرات رانندگی جلوگیری شود.
وی اضافه کرد: با در نظر گرفتن این کدگذاری هر کامیونی که مجوز نگیرد و استانداردهای لازم را نداشته باشد، اجازه تررد حتی در شب نیز نخواهد داشت. بنابراین مشکل تردد کامیون های فرسوده در شهر حل می شود.
رئیس شورای شهر تهران گفت: باید بررسی کنیم که مصوباتی در این زمینه داریم یا نه و اگر چنین مساله ای قبلا مطرح نشده باشد، به زودی طرح آن را آماده و در شورا تصویب کنیم تا باربری در پایتخت قانونمند شده و از مشکلات مربوط به آن کاسته شود.
هاشمی در پایان در واکنش به اظهار نظر بعضی مسئولان در خصوص میزان تاثیرگذاری کامیون ها بر آلودگی هوای تهران گفت: سهم 51 درصدی کامیون ها در آلودگی هوای تهران که مطرح شد، قطعا درست نیست و کمتر از 20 درصد است، اما اگر کل باربری در شهر را شبانه روز در نظر بگیریم عدد آن افزایش مییابد و به 50 درصد نزدیک می شود.
انتهای پیام/